-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Mokka blir elektrisk
Opel har i dag avduket en ny generasjon Mokka. Den blir første modell med Opels nye design, og selvsagt får du den som elbil.
Den offisielle lanseringen ble streamet på YouTube siden det var begrenset med plasser til publikum ved hovedkvarteret i Opels hjemby, Rüsselsheim.
Mokka er første modell som vises det nye ansiktet, Opel Vizor. Og på samme måte som eksteriørdesignet er nytt, gjelder det også interiøret som er utstyrt med Pure Panel – en heldigitalisert cockpit som heldigvis beholder noen knapper for viktige innstillinger.
Bilen tilbys allerede fra salgsstart med alternative drivlinjer – du kan velge mellom bensin, diesel eller batterielektrisk drift. Da klarer du trolig å gjette hva som er aktuelt for Norge.
Nye Mokka er designet og utviklet fra scratch i Opels hjemby, og det er også der den skal bygges.
I Tyskland skal bilen koste fra 19.990 euro inkludert tysk moms. Som elbil koster den €32.990, men tyske incentiver gjør at den i praksis koster 23.450 euro der. Det burde antyde norske priser et stykke syd for 300.000 kroner, omtrent på nivå med e-Corsa.
Selv om bilens opphav er tysk, er den basert på PSAs fleksible plattform. Det betyr også at Mokka-e deler drivlinje med sine etter hvert ganske tallrike søsken.
Motoren har en effekt på 136 hk og et dreiemoment på 260 Nm. En batteripakke på 50 kWt gir en potensiell rekkevidde på 324 kilometer etter WLTP-syklusen.
Med en lengde på 415 cm er Mokka ni centimeter lengre enn Corsa, og selv om vi ikke får andre mål i denne omgangen kan vi anta at den også er høyere.
Opel Pure Panel består av to skjermer som fokuserer på det mest essensielle. Knapper betjener fortsatt de viktigste funksjoner direkte, uten at du trenger klikke deg gjennom undermenyen.
Opel har gjort avansert LED-belysning til en del av sitt varemerke, og IntelliLux LED matrix-lyktene inneholder i tilfellet Mokka 14 elementer – noe som påstås å være unikt i dette segmentet.
Andre finesser Opel trekker frem er ACC avansert cruise-kontroll og aktiv filholder, elektrisk parkeringsbrems og skiltgjenkjenning. Videre lover de som vanlig gode seter og mulighet for induksjonslading av kompatible telefoner.
Du finner flere detaljer i vår forhåndsomtale av Mokka-e.