-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
SAAB made in USA
Carl-Peter Forster, som blir Saab-sjef den 1. april, har allerede snakket litt om svenske-merkets fremtid. Blant annet at Saab vil kunne bli bygget i USA.
For Saab er USA det aller viktigste markedet, og slik som valutaforholdene er koster det ganske meget å selge europeiske biler der borte. Det er nok bakgrunnen for at Forster nå antyder at det kan bli aktuelt å bygge Saaber i Amerika. Han har overhodet ikke antydet hvilke modell-linjer han tenker på, men siden den neste 9-3 allerede er plassert i Rüsselsheim er det vel andre typer han tenker på.
Fra høyt GM-hold er det igjen gjentatt at det ikke er snakk om å droppe merkevaren Saab. Den har et utmerket renommé, det er få som uttrykker noe negativt i forbindelse med merkenavnet når man foretar kundeundersøkelser, og Saab-kjørerne tilhører de best utdannede og ligger i høye inntektssjikt. Slett ikke en kundegruppe GM ønsker å skille seg fra.
Problemet er bare at det ikke er flere enn i underkant av 150.000 av dem hvert år. Og det nytter ikke å bygge biler og tjene på dem når produksjonstallet er så lavt. Spesielt ikke hvis en ugunstig valutasituasjon også kommer i mellom.