-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
SAAB made in USA
Carl-Peter Forster, som blir Saab-sjef den 1. april, har allerede snakket litt om svenske-merkets fremtid. Blant annet at Saab vil kunne bli bygget i USA.


Saabs amerikanske lineup kan bli enda mer amerikansk
Saabs amerikanske lineup kan bli enda mer amerikansk
For Saab er USA det aller viktigste markedet, og slik som valutaforholdene er koster det ganske meget å selge europeiske biler der borte. Det er nok bakgrunnen for at Forster nå antyder at det kan bli aktuelt å bygge Saaber i Amerika. Han har overhodet ikke antydet hvilke modell-linjer han tenker på, men siden den neste 9-3 allerede er plassert i Rüsselsheim er det vel andre typer han tenker på.
Fra høyt GM-hold er det igjen gjentatt at det ikke er snakk om å droppe merkevaren Saab. Den har et utmerket renommé, det er få som uttrykker noe negativt i forbindelse med merkenavnet når man foretar kundeundersøkelser, og Saab-kjørerne tilhører de best utdannede og ligger i høye inntektssjikt. Slett ikke en kundegruppe GM ønsker å skille seg fra.
Problemet er bare at det ikke er flere enn i underkant av 150.000 av dem hvert år. Og det nytter ikke å bygge biler og tjene på dem når produksjonstallet er så lavt. Spesielt ikke hvis en ugunstig valutasituasjon også kommer i mellom.