-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
207 i rallyform
PSA Peugeot Citroën trakk seg fra rally-VM foran årets sesong. Det skal være usagt om de angrer seg, men Citroën har allerede meddelt sin tilbakekomst i 2007. Og i Genève står en Peugeot 207 i rallyinnpakning.
Høye kostnader var begrunnelsen for at de to PSA-merkene ikke ville kjøre VM-rally på høyeste nivå lenger. Nå har de ansvarlige for sporten blitt enige om nye regler som senker kostnadene slik at Citroën kommer tilbake neste år. Suzuki kommer til å avsløre sine planer om et par uker, men deres bilde av en rallydresset SX4 levner lite tvil om at ambisjonene går i tilsvarende retning.
Tre til fire
207 RCup heter konseptbilen som står på Peugeot-standen i Genève. Sist høst i Frankfurt møtte vi en trehjulet 20Cup som hadde en tilsvarende front, men bare ett bakhjul. Også den hvit (eller sort) med en rød stripe og et løvehode plassert på siden.
For å understreke sin sportslige egenskaper har konseptbilen bredere sporvidde enn en original 207. Den har også mer markante hjulbuer, større luftinntak, mindre bakkeklaring og er klistret til bakken med 18-tommers felger og dekk i dimensjon 235/40-R18. Bakstussen er preget av to doble eksosrør og en spoiler på bakluka.
Kun for to
Når dørene åpnes blir det helt klart at bilen er bygget for Super 2000 kategorien i rally. Interiøret er spartansk med to bøtteseter og 6-punkts belter til fører og kartleser, veltebur og viktige instrumenter sentralt plassert. Det lette rattet er kledd med semsket skinn for best mulig grep, og til høyre for dette sitter et hydraulisk håndbrekk og en sekvensiell gearvelger.
Standard motor i denne kategorien er en 2,0-liter med dobbel kamaksel og fire ventiler pr sylinder. Den yter cirka 280 hester som fordeles ut til de fire hjulene. Maks effekt oppnås ved 8.500 o/min – alt i følge regelverket til Super 2000 Rally, en ny klasse som skal gjøre det rimelig å konkurrere.
Dersom Peugeot velger å produsere en bil som dette, vil den trolig tilbys til utøvere som salgsvare fra Peugeot Sport. Fiat har tidligere presentert en Super 2000 utgave av sin nye Grande Punto.