-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Endelig over mellom BMW og Rover
Nå som motorfabrikken i Longbridge skal overføres til MG Rover, sammen med en sjekk på 93 millioner pund, blir det satt et endelig punktum for alle skilsmisse-formalitetene mellom de to. Nå er alle formelle bånd klippet over.
Etter det har det imidlertid vært diskusjoner om verdier og mengde, for eksempel har det ikke vært helt åpenbart hvem som eide motor- og gearkasse-fabrikken i Longbridge, selv om ingen har hatt problemer med å fordele selve den store samlefabrikken.
Også verdifastsettelser som lå til grunn for avtalen har vært diskutert dette året, men nå er man åpenbart blitt enige om både dette og det andre. Phoenix får 93 millioner pund og drivlinje-fabrikken, som sysselsetter 1600 mann, skal overføres til MG Rover.
Det som BMW nå er i ferd med å gjøre er å kvitte seg med plate-fabrikken i Swindon, der man presser karosseriplater og tjener gode penger på det. Den fabrikken er det imidlertid ingen diskusjon om, så den kan BMW selge til høystbydende.
Det antydes at Swindon og Motorfabrikken til sammen er verd nesten 500 millioner pund, selve bilfabrikken i Longbridge var også verd noen kroner. I tillegg investerte BMW minst 4 milliarder pund i sitt seks-års Rover-eventyr. Utrolig nok: alle tap er allerede tatt, og BMW tjener bedre enn noensinne.