-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Parlamentet satte BMW i skammekroken
Det er mange interesser en bilfabrikk skal forholde seg til. Det er for eksempel ikke nok at de lager gode produkter for kundene og tjener penger for aksjonærene. De skal også oppføre seg pent i forhold til parlamentarikerne.

Nå har rapporten fullstendig frikjent Handelsminister Stephen Byers og har lagt all skyld på BMW som i rapporten blir omtalt som inkompetent og med en overdreven grad av hemmeligholdelse. Derfor er det også vanskelig å tro på det når BMW forsikrer at de er fullstendig åpne for alternative tilbud om kjøp av Rover, lyder en av kommentarene.
De konservative parlamentsmedlemmene sier på sin side at Byers slett ikke er hvitvasket av rapporten, har er i høyden grå-vasket. Både det at han ga seg da EU nektet en 152 millioner punds hjelpe-pakke til Rover-fabrikken i fjor sommer, og at han hadde fulgte opp møtet med BMWs toppfolk i desember, gjør ham til en klar medskyldig i de konservatives øyne.
Imens jobber det alternative konsortiet under ex-Rover sjefen John Towers med å samle finansieringen for å komme med et skikkelig bud på fabrikken. Dette blir i så fall en helt annen deal enn Alchemy-forslaget. For Towers vil ha med seg både 75 stasjonsvognen (som skulle debutert til høsten) og Mini og den kommende mellomklassebilen med kodenavn R30.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no