-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Parlamentet satte BMW i skammekroken
Det er mange interesser en bilfabrikk skal forholde seg til. Det er for eksempel ikke nok at de lager gode produkter for kundene og tjener penger for aksjonærene. De skal også oppføre seg pent i forhold til parlamentarikerne.
Nå har rapporten fullstendig frikjent Handelsminister Stephen Byers og har lagt all skyld på BMW som i rapporten blir omtalt som inkompetent og med en overdreven grad av hemmeligholdelse. Derfor er det også vanskelig å tro på det når BMW forsikrer at de er fullstendig åpne for alternative tilbud om kjøp av Rover, lyder en av kommentarene.
De konservative parlamentsmedlemmene sier på sin side at Byers slett ikke er hvitvasket av rapporten, har er i høyden grå-vasket. Både det at han ga seg da EU nektet en 152 millioner punds hjelpe-pakke til Rover-fabrikken i fjor sommer, og at han hadde fulgte opp møtet med BMWs toppfolk i desember, gjør ham til en klar medskyldig i de konservatives øyne.
Imens jobber det alternative konsortiet under ex-Rover sjefen John Towers med å samle finansieringen for å komme med et skikkelig bud på fabrikken. Dette blir i så fall en helt annen deal enn Alchemy-forslaget. For Towers vil ha med seg både 75 stasjonsvognen (som skulle debutert til høsten) og Mini og den kommende mellomklassebilen med kodenavn R30.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no