-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
SAAB søker rekonstruksjon
For en times tid siden gikk SAAB til Tingrätten i Vänersborg og søkte om rett til rekonstruksjon. Dette betyr verken konk eller beskyttelse, men at man har som mål å skape et helt selvstendig selskap.

Siden det er GM som har gått ut med meldingen, er det jo åpenbart at dette er et GM-ønske - like meget som det er de lokale Trollhättan-interessene som står bak aksjonen.
Det som nå skal skje, er at SAAB i løpet av tre uker legger frem en rekonstruksjonsplan der man foreslår at det aller meste av aktiviteten, fra produktplanlegging og design, til innkjøp av bolter, flyttes hjem til Sverige.
Selve omorganiseringen skal skje i løpet av en tremåneders periode, og dette vil kreve kapitaltilskudd (fra Regjeringen?) for å kunne gjennomføres, sier GM videre. Hvilket altså tyder på at Generalen helt har skrudd igjen krana.
Det er ikke gitt at en rekonstruksjon betyr akkord og kreditorbeskyttelse, selv om disse elementene også kan inngå i en slik prosess. Men det som sies nå, er at SAAB har fire nye modeller som er helt klare for lansering, og at de kommer til å bli sterke argumenter for å holde liv i denne fabrikken.
Hva som imidlertid også er saken, er at disse modellene er bygd på globale GM-plattformer – ingen vet i dag hvor meget GM vil ta betalt for dem til et firma utenfor familien, ingen vet vel heller om disse plattformene blir tilgjengelige.
I følge svenske advokater, intervjuet på SR, overlever ca. 20 prosent av de firmaer som søker om konkursbeskyttelse. For selskaper som arbeider med restrukturering, skal visstnok oddsene være litt bedre.