BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 M Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster

Roadster for voksne ungkarer

Jerez (BilNorge.no): BMW vet eksakt hvem det er som kjøper seg Z4 Roadster. Det er en han som nærmer seg de 50. Han er blitt alene og har interesse for biler. Han vil gjerne ha sin andre ungdom og vet at mange synes hans bilvalg er ganske så ufornuftig.

Publisert Sist oppdatert

BMW Z4 er på de fire årene den har vært på markedet blitt en av verdens mest solgte roadstere. Og undersøkelser viser at kundene er ”voksne ungkarer som nærmer seg de 50. De har alltid hatt en interesse for biler og har intet i mot å gi seg selv et lite leketøy på fire hjul.

For denne gruppen kommer nå BMW med en oppgradert versjon av Z4. Å kalle det ”en ny modell er å ta for sterkt i. Endingene er minimale, og man ser det mest i grillen og på de hypermoderne baklyktene.

Ellers er alt som før. Man sitter lavt - nesten på bakken, bilen har et meget godt sikkerhetsnivå med fire stjerner av fem mulige i EuroNCAP kollisjonstester og den oser av kjøreglede. Det er turtallsvillige motorer med 4 eller 6 sylindere og nå kommer også bilen i en M-versjon med mer eksklusivt utstyr.

Roadster noe helt for seg selv
Knapt noen annen biltype er mer leketøy enn en roadster. Den er liksom ikke laget for noe annet enn ”å ta seg ut”. Roadster var opprinnelig engelsk, men nå kommer de fleste bilene fra Tyskland eller Japan. Dette er ingen personbil med avklippet tak.

Roadster er en klassisk toseter med lav sittestilling der man ”kler på seg bilen”. Taket er av canvas og på BMW’en må man betjene det opp og ned manuelt. For noen tusen kroner ekstra kan man få også taket til å åpne og lukke seg automatisk.

Ingen storselger
BMW er verdensmestere på nisjemodeller. Fabrikken er den minste av alle store bilkonsern og er av ytterst få selvstendige produsenter av biler. De driver med det de kan – og holder seg langt unna kassevogner og kjedeligheter på fire hjul. Z4 blir aldri noen storselger, men en nisjebil for de spesielt interesserte. Og som en ekte roadster, har bilen bakhjulsdrift. Standard leveres bilen med seks gear.

BMW Z4 Roadster 2,0i

Pris: kr 381.300

MOTOR:
4-sylindret rekkemotor. 1995 ccm. 110 kW (150hk) v/6200 o/min. 200 Nm v/3600 o/min.

MÅL OG VEKT:

LxBxH: 409 x 178 x 130 cm

Akselavstand: 249,5 cm

Egenvekt m/fører: 1375 kg Tillatt totalvekt: 1520 kg

Dekk: 225/50 R 16

Bagasjerom: 240 liter (VDA).

Tankvolum: 55 liter


YTELSER / FORBRUK:

Aks. 0 - 100 km/t: 8,2 sek.

Toppfart: 220 km/t.

Forbruk blandet kjøring: 0,75 l/mil.

CO2-utslipp: 181 g/km.

Konkurrenter: Audi TT, Mazda MX-5, Mercedes SLK og Porsche Boxster

Powered by Labrador CMS