BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3

BMW X3

Publisert Sist oppdatert

- Innledning

Skal jeg være litt frekk, kan jeg si at den største (og viktigste) forandringen fra forrige X3 og til dagens, er innføringen av skikkelige blinklyshendler igjen. Ut går de fæle elektroniske bryterne, inn kommer mekaniske, «gammeldagse» hendler. Herlig. Av og til er tilbakeblikk fremskritt.

Men det har skjedd mer enn som så. Materialkvaliteten har fått seg et merkbart løft, og egentlig har alt du ser og tar på blitt justert til det litt bedre.

Utviklingskostnadene på chassis og motor kan ikke ha vært store på nye X3, for her er mye lagt i interiør og «features». Motorene kjenner vi fra andre BMW-modeller, ikke minst denne 20d-motoren, som imponerer sterkt med sin kultiverte gange.

Jeg kan knapt huske dieselmotoriserte ikke-BMW-biler som vibrerer så lite på både tomgang og normal kjøring. Det gjør det ekstra trivelig å tilbringe tiden i det lekre interiøret. X3 kan også skilte med et fabelaktig kamerasystem som har oppløsning og teknologi 2017 verdig.

iDrive har blitt oppgradert med berøringsskjerm, uten at jeg helt skjønner hva det skal være godt for. Det fungerer glimrende som det gjør med styreenheten i midtkonsollen.

Ute på veien merkes det at nye X3 har blitt mer komfortabel enn den forrige, men det har også brakt med seg mindre presise kjøreegenskaper. Jeg vet ikke om det er fordi X3 har fått selvkjøringsfunksjoner, men styrefølelsen har mye å gå på sammenlignet med tidligere BMW-er og Jaguar F-Pace.
LES VIDERE:

- Innledning
Jaguar F-Pace
BMW X3
Volvo XC60
Vårt valg
Testdata og poeng

Powered by Labrador CMS