-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Bombe på Årets Bil
Det kom nok som en bombe på mange at Renault Clio ble Årets Bil, men nå viser verdensmesterne i Formel 1 nok en gang at de kan lage sporty småbiler.
Clio er en modell som har tronet høyt på salgsstatistikkene i mange land i en årrekke. Når bilen nå er ny fra topp til tå, er det ikke rart at den når høyt opp hos bilinteresserte journalister som vurderer egenskaper i relasjon til pris for en rekke nye modeller.
Sportslige Clio-modeller har det vært flere av, og nye Clio Renaultsport er ikke det mest ekstreme som er kommet fra de kanter. Likevel bør en 16-ventilers 2,0 liter god for 197 hester vekke adrenalinproduksjonen hos de fleste. Mellom motor og drivhjulene sitter en 6-trinns, nyutviklet gearkasse.
Vi loves en aks-tid til 100 på 6,9 sekunder. Fra stillestående kjøres den første kilometeren på 27,5 sekunder, og er strekningen rett nærmer du deg da den potensielle toppfarten på 215 km/t.
Sammenlignet med en ordinær Clio er Renaultsport-versjonen senket, stivet og gjort bredere. En avansert diffuser klistrer bilen til bakken etter hvert som hastigheten øker. 17-tommers felger med dekk i dimensjon 215/45 skjuler veldimensjonerte Brembo skiver og calipere.
Nye Clio Renaultsport skal leveres i fem eksklusive lakkfarger, Toro Red og Dynamo Blue samt metallicfargene Monako Blue, Deep Black og Makaha Grey. Interiøret står i stil med det ytre og inkluderer aluminium pedaler og ratt i perforert skinn med røde sømmer.
Bøtteseter sørger for god sittestilling og behagelig støtte når G-kreftene utfordres på svingete landevei, og fra sommeren kan Recaro seter leveres på spesialbestilling. Renaultsport logoer på strategiske plasser viser at dette ikke er volummodellen av Clio.