Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport
Clio Renaultsport

Bombe på Årets Bil

Det kom nok som en bombe på mange at Renault Clio ble Årets Bil, men nå viser verdensmesterne i Formel 1 nok en gang at de kan lage sporty småbiler.

Publisert Sist oppdatert

Clio er en modell som har tronet høyt på salgsstatistikkene i mange land i en årrekke. Når bilen nå er ny fra topp til tå, er det ikke rart at den når høyt opp hos bilinteresserte journalister som vurderer egenskaper i relasjon til pris for en rekke nye modeller.

Sportslige Clio-modeller har det vært flere av, og nye Clio Renaultsport er ikke det mest ekstreme som er kommet fra de kanter. Likevel bør en 16-ventilers 2,0 liter god for 197 hester vekke adrenalinproduksjonen hos de fleste. Mellom motor og drivhjulene sitter en 6-trinns, nyutviklet gearkasse.

Vi loves en aks-tid til 100 på 6,9 sekunder. Fra stillestående kjøres den første kilometeren på 27,5 sekunder, og er strekningen rett nærmer du deg da den potensielle toppfarten på 215 km/t.

Sammenlignet med en ordinær Clio er Renaultsport-versjonen senket, stivet og gjort bredere. En avansert diffuser ”klistrer bilen til bakken etter hvert som hastigheten øker. 17-tommers felger med dekk i dimensjon 215/45 skjuler veldimensjonerte Brembo skiver og calipere.

Nye Clio Renaultsport skal leveres i fem eksklusive lakkfarger, Toro Red og Dynamo Blue samt metallicfargene Monako Blue, Deep Black og Makaha Grey. Interiøret står i stil med det ytre og inkluderer aluminium pedaler og ratt i perforert skinn med røde sømmer.

Bøtteseter sørger for god sittestilling og behagelig støtte når G-kreftene utfordres på svingete landevei, og fra sommeren kan Recaro seter leveres på spesialbestilling. Renaultsport logoer på strategiske plasser viser at dette ikke er volummodellen av Clio.

Powered by Labrador CMS