-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Corsa med ekstra pulver
Opel har knapt rukket å lansere nye Corsa før de allerede er i sving med en ekstra hot utgave.
Nye Opel Corsa ble presentert i sommer, og vist frem for publikum og presse på ordentlig under Paris-messen.
I Norge vil den selges med en 1-liters tresylindret bensinturbo med 90 hestekrefter, men for enkelte er ikke det nok.
Og til dere enkelte; gled dere!
Våre ivrige fotografer i Carparazzi har knipset en testutgave av Corsa OPC peisende rundt Nürburgring.
OPC står for Opel Performance Center, og er Opels lille AMG-/M-/RS-divisjon. Vanlige småbiler og familiebiler forvandles til ytelsesbeist.
Nå forventes det ikke at motoren i en Corsa OPC blir kraftig nok til å snurre jordkloden feil vei når den akselererer, men når den nå skal tunes til over 200 hestekrefter vil nok ikke mange klage på fartsressursene i den lille bilen.
Det er fortsatt usikkert hvilken motor som skal brukes. 1,6-literen fra Astra er utelukket, det samme er en blodtrimmet utgave av den eksisterende 1-literen.
Les også: Til og med Adam kommer i hot-utgave
Valget står visstnok mellom en oppgradert utgave av 1,6-literen som står i Clubsport-utgaven av dagens Corsa og en ny 1,4-liter. 1,6-literen har allerede 204 hestekrefter, og 1,4-liters-motoren må matche det for å blidgjøre Corsa-fansen (jo, de finnes).
De som hadde håpet å se OPC-utgaven på Paris-utstillingen ble skuffet, der sto det ingen hot Corsa – men jungeltelegrafen hinter om avduking i Geneve i februar.
Og om ikke det skulle være nok; det fortelles også om en enda mer hardcore Corsa – med justerbare dempere, diff-brems på forakselen og lettvekts sports-eksosanlegg – litt lengre frem i tid.