-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Saabs neste crossover
Saab skal vise konseptbilen 9-4X på årets Detroit-utstilling. Men den får liten betydning for Trollhättan.
9-4X Concept får som Xen antyder drift på alle fire hjul. XWD-systemet er utviklet av Haldex og er det samme som skal benyttes i 9-3 Aero XWD som snart gjør sin entre på markedet.
Bilen får en 2-liters turbomotor, og som de fleste nye Saaber er den klar for E85 i tillegg til vanlig bensin. 245 hk og 353 Nm er ytelsene når den kjøres på bensin. Tanker du i stedet E85 øker disse til 300 hk og 400 Nm – noe som gir 0 til 100 km/t på 8 sekunder og en potensiell toppfart på 235 km/t.
Saab oppgir et forbruk på 1,05 liter på mila med bensin, men dette blir nok vesentlig høyere med E85. Det vil også etter hvert komme dieselmotorer til 9-4X.
Mexico
Når bilen går fra konsept til produksjon, er det GMs fabrikk i Mexico som får oppdraget. Årsaken er at man anser Nord-Amerika for det mest interessante markedet og at dollarkursen for tiden er svært lav i forhold til så vel euro som svenske kroner.
I tillegg vil den dele samlebånd med en slektning med Cadillac-logo i grillen.
Ubekreftede meldinger sier bilen skal på markedet i Nord-Amerika på slutten av inneværende år mens vi her i Europa må vente til første halvår 2009.