-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Saabs neste crossover
Saab skal vise konseptbilen 9-4X på årets Detroit-utstilling. Men den får liten betydning for Trollhättan.
9-4X Concept får som Xen antyder drift på alle fire hjul. XWD-systemet er utviklet av Haldex og er det samme som skal benyttes i 9-3 Aero XWD som snart gjør sin entre på markedet.
Bilen får en 2-liters turbomotor, og som de fleste nye Saaber er den klar for E85 i tillegg til vanlig bensin. 245 hk og 353 Nm er ytelsene når den kjøres på bensin. Tanker du i stedet E85 øker disse til 300 hk og 400 Nm – noe som gir 0 til 100 km/t på 8 sekunder og en potensiell toppfart på 235 km/t.
Saab oppgir et forbruk på 1,05 liter på mila med bensin, men dette blir nok vesentlig høyere med E85. Det vil også etter hvert komme dieselmotorer til 9-4X.
Mexico
Når bilen går fra konsept til produksjon, er det GMs fabrikk i Mexico som får oppdraget. Årsaken er at man anser Nord-Amerika for det mest interessante markedet og at dollarkursen for tiden er svært lav i forhold til så vel euro som svenske kroner.
I tillegg vil den dele samlebånd med en slektning med Cadillac-logo i grillen.
Ubekreftede meldinger sier bilen skal på markedet i Nord-Amerika på slutten av inneværende år mens vi her i Europa må vente til første halvår 2009.