-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Skal ta innersvingen på Solbergbrødrene
Mads Østberg er i år fabrikkfører for Ford i Rally VM. Og målet er å vinne over sine forbilder, Henning og Petter Solberg.
- Jeg ønsker å komme på topp fem totalt, og bli beste norske fører. Målet er å slå Henning og Petter i noen av løpene i år. Det holder ikke lenger bare å konkurrere med dem, jeg må også passere dem. Klarer jeg det, er muligheten for en pallplass også til stede. Dette blir nok litt vanskelig å få til i de første løpene, jeg trenger litt tid til å bli vant til bilen, sier Mads Østberg.
23-åringen debuterer som fabrikkfører for M-Sport Stobart Ford World Rally Team under årets Rally Sweden neste helg. Østberg har planer om å kjøre alle 13 løp i årets VM-sesong.
Bilen han kjører er en Ford Fiesta RS WRC, med en 1.6-liters motor med 300 hestekrefter. Bilen er forøvrig identisk med den Mikko Hirvonen og Jari-Matti Latvala skal kjøre.
- Vi har en kontrakt med Ford om å kjøre de åtte første løpene. Men blir resultatene gode, er det mulig at jeg kjører alle løpene, sier Østberg.
Mossingen blir den yngste norske faste VM-sjåføren i årets Rally-VM. Siden han startet sin rallykarriere i en alder av 13 år, har han opparbeidet seg godt med erfaring.
Østberg har kjørt mange VM-runder tidligere, og han var i sin tid den yngste føreren til å ta poeng, og til å vinne en fartsprøve. Selv sier han at dette er den største utfordringen hittil i karrieren, men at han er klar til å kjøre på.
- At jeg er den yngste føreren ser jeg ikke på som et problem, jeg synes det heller er en fordel.
- Jeg gleder meg veldig til årets sesong. Det er klart at det blir en overgang å bytte fra Subaru til Ford, og i tillegg må jeg lære meg egenskapene i de nye WRC-bilene. De er nå helt mekaniske, uten avanserte differ, og de fleste av de tekniske hjelpemidlene jeg hadde før er nå tatt bort. Motoren er også mindre, så det krever en annen kjørestil, sier Mads Østberg.
Østberg skal også kjøre NM i år. Han har allerede kjørt to runder så langt, men det med en Super2000-bil, uten turbo.
- De to NM-rundene har vært nyttig trening for meg. Jeg prioriterer NM også i år, og har planer om å bruke S2000-bilen der, men det blir nok vanskelig å vinne, sier Østberg.
På dagens pressekonferanse fikk Mads Østberg og Adapta Motorsport seg nok en gledelig nyhet, da RøhneSelmer fant fram sjekkheftet og sponset teamet med 2 millioner kroner.