-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ford følger trenden
Det er halvannet år siden Ford viste sin Vignale Concept i Paris. Til sommeren kommer bilen på markedet, og mye av konseptbilen er beholdt. Men dessverre ikke navnet.
Det var Peugeot som startet trenden med å sette avtakbart ståltak på en kompakt volumselger. Jo da, jeg vet at Mercedes var tidligere ute med SLK, men den hører ikke hjemme i kategorien volumselgere. Jeg vet også at det ble bygget biler med slike løsninger før jeg ble født, men hvor mange husker dem?
Det ser uansett ut til at formelen er en suksess, for nå tilbyr snart alle merker en slik løsning på minst en av sine volumselgere. Volvo C70 har vi allerede kjørt i bladet BIL, og snart får Volkswagen sin Eos og Opel sin Astra Twin Top på markedet. Fra før har Opel sin Tigra med tilsvarende løsning.
Ingen Vignale
Vi er litt skuffet over at Ford bruker en så kjedelig betegnelse som Focus Coupé-Cabriolet på sin modell. Focus Vignale klinger da mye bedre. Spesielt når de lar en gammel samarbeidspartner, italienske Pinifarina stå for produksjonen som startet i midten av 2006.
I vinterhalvåret får du en praktisk coupé med et bagasjerom på 500 liter. Hvor mye taket spiser når du kjører åpent, forteller ikke Ford oss, men de presiserer at bilen er en ekte fireseter. Og at taket kjøres opp og ned elektrisk i løpet av sekunder.
Stor familie
Tre motorer står på programmet. De som sverger til bensin kan velge mellom en 1,6-liters 100-hester eller en 2,0 som yter 145 hk. De som liker lukten av diesel har kun ett alternativ – en moderne 2,0-liters Duratorq som gir 136 hester til framhjulene. Vi loves fulle detaljer nærmere lanseringen.
Focus Coupè-Cabriolet blir sjette medlem i den populære Focus-familien som fra før innbefatter 3- og 5-dørs combi-coupè, sedan, stasjonsvogn og den noe høyere C-Max. I fjor ble det solgt 442.000 Focus i Europa, fra samlebånd i Tyskland, Spania og Russland. Rundt 20.000 regner Ford med at årsproduksjonen av CC-utgaven vil utgjøre.