-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Fords grønne linje
Vi har kjørt Ford Focus i el-versjon og en forløper til hybrid Mondeo. Men Ford-kunder med sans for miljøvennlige biler har mer i vente.
Ford forteller i en pressemelding at de vil tilby hele tre forskjellige elektriske kjøretøy innen utgangen av 2014.
I slutten av 2014 kommer C-MAX Energi plug-in hybrid og Mondeo Hybrid. Fra før av har Ford lansert Ford Focus Electric, en nullutslipps batteridrevet elektrisk bil som allerede er i salg i Norge.
- Ford utnytter sin globale erfaring og ekspertise til å lansere en omfattende rekke elektrifiserte biler, sier Steve Kimber, administrerende direktør for Ford Motor Norge.
- Våre europeiske kunder er sterkt opptatt av miljøet, og ser i stigende grad på elektrifiserte biler som en måte å balansere disse hensynene med ønsket om å eie sin egen bil.
Ford er nest største produsent av hybridkjøretøy i verden, etter Toyota. Selskapet hevder at deres markedsandel for elektrifiserte biler er firedoblet i løpet av det siste året i USA, hvor de rapporterer salg av 46.000 elektrifiserte biler hittil i år.
Fords modellprogram av elektrifiserte biler vil fra 2014 inkludere:
Focus Electric som har en elektrisk motor som utvikler 142 hk og et dreiemoment på 250 Nm. Den har en oppgitt rekkevidde på 162 km, en toppfart på 136 km/t og akselerasjon fra 0 til 100 km/t på 11,4 sekunder.
LES: Våre førsteinntrykk av Focus Electric
LES OGSÅ: Elektrisk Focus får pris
C-MAX Energi, som er Fords første plug-in hybrid produksjonsmodell, kombinerer hybridelektrisk teknologi med et 7,6 kWh litium-ion høyspentbatteri.
Ford har som mål å gi bilen et utslipp på mindre enn 50 g/km CO2 per kilometer, og den skal kunne kjøre på ren elektrisk kraft i mer enn 30 kilometer. Koblet til en hurtigladestasjon kan den fullades på mindre enn 3 timer.
Mondeo Hybrid kombinerer forbrenningsmotor med elektrisk motor og batteri, og kan komme opp i en toppfart på 136 km på ren elektrisk kraft.
Forbrenningsmotoren overtar når det er behov for mer effekt og lader batteriet mens den elektriske motoren brukes til å kjøre i gang fra stillestående og ved lave hastigheter. Mondeo Hybrid tar mål av seg til et forbruk på under 0,45 l/mil og CO2-utslipp på under 99 g/km.
LES: Våre førsteinntrykk av Fusion Hybrid
De nye modellene vil komplementere selskapets drivstoffeffektive bensin- og dieseldrevne biler som inkluderer:
- Focus ECOnetic med et forbruk på 0,34 l/mil og et CO2-utslipp på 88 g/km
- Focus 1,0-liters EcoBoost 100 hk, som blir tilgjengelig tidlig neste år, og vil gi 99 g/km og 0,43 l/mil.
- Syv Fiesta-drivlinjer med under 100 g/km CO2-utslipp
1,0-liters EcoBoost-motoren kombinerer direkte drivstoffinnsprøyting, turbolading og variable ventiltider for å senke drivstofforbruket uten å tape effekt.
LES OGSÅ: Bensinmotor under 100 gram