-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Bensinmotor under 100 gram
Ford lanserer en ny versjon av Focus som setter ny standard for bensinmotorer. Den kan skryte av CO2-utslipp på under 100 gram per kilometer.
Ifølge Ford er dette den første bensindrevne familiebilen i Europa med CO2-utslipp på under 100 gram CO2.
Focus 1.0-liters EcoBoost oppnår klasseledende drivstofforbruk på 0,43 l/mil med en spesialkalibrert 100-hesters versjon av den 3-sylindrede turbomotoren i kombinasjon med ECOnetic-teknologi. Bilen kommer i salg tidlig i 2014.
- Selv for bare et par år siden ville ikke folk trodd det var mulig at en mellomstor, bensindreven familiebil skulle bryte 100-gramsgrensen for CO2-utslipp, sier Steve Kimber, adm. direktør for Ford Motor Norge.
- På den annen side har 1-liters EcoBoost-motoren gjort det til vane å overgå det man forventer at en bensinmotor skal kunne levere.
Fords 1,0-liters EcoBoost-motor sørger for at den nye modellen er sterkere enn den første generasjonen Ford Focus med 1.6-liters motor for 10 år siden, samtidig som den slipper ut hele 47% mindre CO2.
Den nye modellen med et utslipp på 99 g/km, vil øke tilbudet av Focus-modeller med 1,0-liters EcoBoost-motorer til tre - inklusive 100-hesters-versjonen som slipper ut 109 g/km CO2 og 125 hk-versjonen med utslipp på 114 g/km CO2.
LES OM: Krymping i praksis
1.0-liters EcoBoost-motoren er allerede tilgjengelig i Fiesta, B-MAX, C-MAX, 7-seters Grand C-MAX og Focus.
I nær fremtid vil den også komme i SUV-modellen EcoSport, varebilene Transit Connect og Transit Courier; Tourneo Connect og Tourneo Courier og noe senere i den helt nye Mondeo-modellen.
Ford lanserer i disse dager nullutslippsbilen Focus Electric og tilbyr i tillegg en dieseldrevet Focus ECOnetic som går på 0.34 l/mil og 88 g/km CO2-utslipp.
- Med Focus 1.0-liters EcoBoost, Focus Electric og Focus ECOnetic tilbyr Ford sine kunder enestående valgmuligheter når det gjelder drivstoffeffektive familiebiler, fastslår Steve Kimber, som opplyser at prisen for den nye modellen vil bli offentliggjort tidlig neste år.