-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Flere vil flexe
Mens de svenske produsentene sloss om å være best på FlexiFuel, er det flere som følger etter. Nå hevder Ford at de snart får det bredeste utvalget.
Saab gikk nylig ut og fortalte at samtlige av deres (europeiske) modeller nå kan leveres i BioFuel versjoner klargjort for E85. Nå har jo ikke akkurat Saab verdens største modellportefølje, så du får selv vurdere om de eller Volvo har det største utvalget av modeller for FlexiFuel.
Hos sistenevnte tilbys hele rekka med C30, S40, C50 og V70 for bio-etanol. Ford har i dag klar FlexiFuel-utgaver av Focus og C-Max, og fra neste år utvides programmet med nye Mondeo, S-Max og Galaxy.
Og nå venter de norske bio-kameratene Ford, Saab og Volvo på utspillet som er lovet i forbindelse med revidert statsbudsjett om en måneds tid. Der håper de på en kraftig avgiftsreduksjon på FlexiFuel biler. Så sikre føler de seg på et positivt utfall at de allerede har senket prisene.
Adm. direktør i Ford Motor Norge, Tormod Skofsrud, retter imidlertid en pekepinn til myndighetene om at de må ta ansvar for å legge til rette for økt bruk av E85.
- Det hjelper lite med gunstig prisede biler dersom ikke oljeselskapene viser ansvar ved å utstyre sine stasjoner med E85-pumper, sier Skofsrud.
I Sverige har FlexiFuel biler økt sin popularitet betydelig de siste årene, noe som ikke minst skyldes hjelpetiltak fra myndighetenes side med reduserte skatter, gratis parkering og fri bompassering.
Men mange som kjører en bil klargjort for E85, tanker likevel vanlig bensin, noe som skyldes manglende tilgang på E85 bio-etanol på tross av at Sverige snart har 1000 slike pumper. (Til sammenligning finnes det i skrivende stund 2 i Norge – begge i Oslo.)
Andre som står klare med FlexiFuel-modeller er Citroën, Peugeot og Renault mens Audi fra neste år kan tilby E85-utgaver av A3, A4 og A6. Og flere vil følge etter hvert som de forskjellige lands myndigheter legger til rette for bruk av bio-etanol.