-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Trabant fra modell-maker
Når vi forteller at Herpa skal stille ut en 1:10 Trabant i modernisert form, vil de av dere som kjenner Herpa vite at det dreier seg om en modell. Men denne gang er det mer enn bare det.
Klikk HER for alt fra Frankfurt!
Herpa er en velkjent tysk modell-produsent. Det er ikke få Herpa-modeller samlende motorjournalister har på hyllene sine – derfra kommer det ofte modeller av nye modeller, som er ferdige akkurat idet originalen presenteres. En glimrende intro-presang.
Men dette pleier å være modeller i 1:43 skala. Den de skal vise i Frankfurt nå er atskillig større, 1:10, og forteller om noe helt annet. Nemlig at Herpa tar sikte på å bli bilprodusent på ordentlig.
Kjente gener
Når du ser modellen er du ikke i særlig tvil om at dette er en Trabant, og Herpa har faktisk skaffet seg rettighetene til Trabant-navnet.
Men du vil se at denne er modernisert. Det blir helt andre proporsjoner, taket er helt annerledes, og hekken er nesten helt forsvunnet, slik at vi nå snakker om en hatchback og slett ikke noen tre-boks.
I første omgang skal Herpa teste publikums reaksjoner på Frankfurt-utstillingen. Deretter skal de dra i gang en stor Internett-kampanje, der alle skal kunne komme med innspill.
At det noen gang blir noen ny Trabi-produksjon er imidlertid langt fra sikkert. Men et morsomt bilutstillings-innslag blir det i alle fall.