-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Hyundais Euro-crossover
Også Hyundai og Kia begynner for alvor å finne sin Europeiske form nå. Hyundais Genève-konsept ble et vellykket signal på hva som forhåpentlig vil komme. Tenkt og tegnet i Europa.
Rüsselsheim nær Frankfurt er egentlig sete for Opel, men plutselig er det blitt mye mer. Like i nærheten, ned mot Rhinen, traff jeg en fyr på restaurant, han var ute med hele familien. Jeg visste han tegnet biler, så det var enkelt å komme med noen passende fraser. Men jeg måtte allikevel passe meg, for jeg ante ikke hvor han jobbet.
Nå har også Mitsubishi og Kia/Hyundai sine Europa-designsentra rett rundt hjørnet for Opel, den dag i dag vet jeg ikke om denne fyren egentlig tegnet tysk, japansk eller koreansk.
Globalt
Ikke at det spiller noen rolle lenger. Ta en titt på Hyundais Genève-konsept, Genus, og si meg med hånden på hjertet at du kan fortelle meg hvilket land den har sine røtter i. Jeg kunne i hvert fall lett tenke meg tre-fire andre studioer den kunne kommet fra. Akkurat disse nasjonale grensene er i ferd med å bli visket ut.
Og da Thomas Bürkle beskrev bilen for meg nevnte han ikke Korea med et ord. Derimot alle de vanlige frasene om dynamikk og rommelighet og komfort og praktisk kombinert med elegant trillet ut i samme tempo og i samme form som en hvilken som helst stolt beskrivelse av en ekte europeisk D-klasse sportslimo.
GSU?
Fire dører med en B-stolpe som er trukket såpass langt inn at sideglasset gir et ubrutt inntrykk og bærer profilen. En slapp front med tendenser til det trendy overbittet (Aygo, 107) og en hekk med en femte dør med krumminger i alle retninger – det er nesten slik at D-stolpene beskriver en sirkel, er ikke mer ekstrem enn at vi godt kan se disse elementene for oss i produksjonsutgaver.
Bilen kaller de en 2+2 coupé-wagon, hvilket tyder på dårlig tid. De fleste andre hadde funnet på en ny betegnelse på dette, GSU eller noe slikt. Gran Sport Utility. Konseptbilen er svært så kjørbar med sin 2,2 liters CRDi-diesel og fem trinns automat. Yttermålene er 475 x 187 x 157 og akselavstanden er på 285 cm.