-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Brabus foredler S-Klasse
Hvis du trodde AMG-modellene var toppen av nye S-Klasse, må du tro om igjen. Nå lanserer snart Brabus sin S V12 S Biturbo.
Med utgangspunkt i en S600 lanserer det tyske tuninghuset bilen de betegner som verdens kraftigste og raskeste luksussedan. Vi skal ikke underskrive på den påstanden, men 730 hk, 0 til 100 på 4 blank er imponerende ytelser for en bil i denne klassen.
V12-blokka er boret ut til 6,3 liter og har fått biturbo, nye ventiler og kamaksler som til sammen øker hk-antallet fra de opprinnelige 517 til 730. Maks dreiemoment er 1.320 Nm ved 2.100 omdreininger, men elektronisk begrenset til 1.100 Nm. Elektronisk begrenset er også toppfarten, men ikke ved de sedvanlige 250 km/t. Her får du lov å lukte på 340 før sperra på mykt vis forteller at nå er det nok.
Kreftene leveres til bakhjulene via en modifisert 5-trinns automatkasse. Som tilleggsutstyr kan en Branus diff-brems hjelpe deg med traksjonen.
Oppgradering
Har du allerede anskaffet en S 600 eller S 65 AMG, så fortvil ikke. Brabus kan fortsatt hjelpe deg. Et T12 kit tar en S 600 fra 517 til 580 hk mens kittet T 65 S løfter en S 65 AMG fra beskjedne 612hk til 715.
Økte ytelser av slike dimensjoner stiller selvsagt økte krav til bilens dynamiske egenskaper. Brabus-designerne har derfor tilbragt mye tid i vindtunnel. Resultatet er et spesielt panser som reduserer løftet på fremre aksel. Store luftinntak sørger for ekstra kjøling til motor og bremser.
Spesielle sideskjørt optimaliserer luftstrømmen rundt bilen mens en diskret leppe på bagasjelokket gir ekstra marktrykk. De to doble eksosrørene er rammet inn i en Brabus bakfanger.
Skreddersøm
Felger, dekk og bremser leveres etter kundens spesifikasjoner – felgene med diameter på 20 eller 21 tommer. Den kraftigste dekk/felgkombinasjonen er 9Jx21 felg på forhjulene og 10.5Jx21 bak med matchende dekke fra Pirelli eller Yokohama i dimensjon 255/30 ZR21 og 285/30 ZR21.
De store felgene gir plass til skikkelige Brabus høyytelses bremser med 12-pots aluminiums-kalipere og 380 x 36 mm ventilerte skiver foran og 355 x 28 mm skiver med 6 stempler bak.
Brabus er også kjent for skreddersøm i interiøret, med alt fra dørterskler, matter og ergonomiske ratt til eksklusive seter pakket inn med Mastik lær og Alcantara. Og selvsagt er det bare å bestille det du ønsker av multimedia for underholdning om bord.