-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Multi-motorisert Mitsu
I Detroit viste Mitsubishi småbilen Concept CT MIEV med motor i hvert hjul. Prinsippet er det samme på Genève-konseptet, og navnet har heller ikke blitt enklere.
For nå er det Concept-EZ MIEV som står for tur. Ikke spør hva EZ står for, men de fire bakerste bokstavene er forkortelse for Mitsubishi In-wheel motor Electric Vehicle. En motor i hvert hjul som kan hente sin energi fra batterier, brenselceller eller hydrogendrift.
Flatpakket
I dette tilfellet sitter et lithium-ion batteri sandwitched i bilens flate gulv. 108 hk yter systemet i dette tilfellet, 27 i hvert av bilens fire 20-tommers hjul. Arkitekturen er så fleksibel at man får ganske fritt spillerom med hensyn til smarte interiørløsninger i den 3,7 meter lange urbane kapselen.
Økt fleksibilitet besørges også av et sammenleggbart ratt, drive-by-wire teknologi og smarte foldeseter som fungerer like bra til å frakte passasjerer i, som til å føre dem sammen i et intimt rom ved reisens ende.
Viktige nylanseringer for Mitsubishi på utstillingen er L200 pickup og Colt CZC coupé & cabriolet. I tillegg møter du andre konseptbiler du kjenner fra tidligere omtaler her på BilNorge.
Ikke i
Det du neppe møter i Genève er minibilen i som nylig ble lansert i Japan. Det mest spesielle ved i er at den har en midtstilt motor montert fra bakakselen og forover. Den tresylindrede 660 ccm kompaktmotoren har aluminiumsblokk og er turbomatet.
Med en akselavstand på 2.550 mm har i bokstavelig talt et hjul i hvert hjørne. Dette kommer selvsagt innredningen til gode. Kombinert lengde på passasjerkabin og bagasjerom er hele 2.075 mm.
Bilen leveres med 15-tommers felger, og for å gi best mulig traksjon er bakhjulene utstyrt med 175/55SR15 dekk mens de fremre har dekkdimensjon 145/65SR15.
Japanere som frykter glatte vinterdager kan få den levert med 4WD – en noe uvanlig kombinasjon på en bil med midtstilt motor. Automatgear er standard og Mitsubishi har et salgsmål på 5.000 biler pr måned.