-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rolls med en tredje variant
Det er to år siden Rolls-Royce viste sin åpne konseptbil, 100EX. Den er siden bekreftet og kommer på bånd i 2007. Nå følger den tredje varianten.
101EX er en fullvoksen coupé bygget på samme plattform som Phantom – den foreløpig eneste Rolls-Royce-modellen i salg. Siden det gikk raskt å få bekreftet at cabrioleten skulle produseres, regner vi med at det er en formalitet også i dette tilfellet.
Komfort
Selv om konseptbilen deler mye med sedanen, er den 24 cm kortere. Med en stor dør på hver side, hengslet i bakkant, er den noe vanskeligere å stige inn og ut av. Men når de først er kommet seg på plass, lover Rolls-Royce maksimal komfort for alle de fire passasjerene.
Taklinjen er lavere enn hos Phantom og det samme gjelder glassarealet. Grillen er så dominerende som du forventer på en Rolls, men den er litt skråstilt for å redusere murstein-effekten. Som da konseptet av cabrioleten ble vist i 2004, er panseret og området rundt front- og sideruter utført i børstet aluminium.
Stjernehimmel
Innendørs råder eleganse og komfort i en atmosfære bestående av aluminium og fineste lær krysset med rosentre og rød eik. De slanke bøttesetene sørger for maksimal komfort mens de to i baksetet har god benplass og sitter uforstyrret bak brede C-stolper som hindrer innsyn. Taket er pyntet med en stjernehimmel sammensatt av hundrevis av fiberoptiske kabler.
- 101EX er basert på samme filosofi som Phantom, en fin kombinasjon av hi-tech og håndverkskunst. - Den viser vei for fremtidige modeller, lover Ian Robertson, styreformann i Rolls-Royce.
PS! Kjøper du neste utgave av Bil (nr 4 – 2006) kan du lese om Jay Leno som prøvekjører den åpne konseptbilen, 100EX i smakfulle omgivelser i Beverly Hill.