-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Franske mopedbiler i Geneve
Heller ikke Geneve slipper unna de små franske mopedbilene. Heldigvis. Zest heter en ganske ny en som er av den typen som får en til å smile. Begeistret.
Det er selvfølgelig designen som er det morsomste med denne klassen kjøretøy. Mekanisk er de ganske kjedelige og ganske like, med en rekke komponenter som kjøpes fra de samme underleverandørene, uansett hva bilen heter.
Zest kommer fra en liten fransk by som heter Plaisir, som vel nærmest betyr glede, og det er åpenbart at det er en av denne bilens oppgaver – å spre glede. Fargetonene på ABS-karosseriet er nok til å fortelle det, det er vårtoner hele veien, grønt gult eller blått, med noen grå innslag som bare fremhever at det er kulører det dreier seg om.
Åpen og bar
Bilen er en åpen to-seter, 321 cm lang, med froskeøyne, utpregede skjermantydninger i karosseriet og noen nydelige skålformede seter som du ser alt av, fordi det ikke finnes noen dør, ved siden av setene er karosseriet trukket helt ned. For å øke inntrykket av strand og sol og ferie kan man også glemme frontruten og bare montere på en lav transparent vindavviser.
Nå finnes det riktignok et stofftak og en full frontrute tilgjengelig, men det er vanskelig å se hvorfor, sidene er like åpne allikevel.
Ingen sinke
Det begynner å bli prestasjoner på disse bilene, så de er ikke helt førerkortløse lenger. A1 er et kjørebevis for 16-åringer og det holder. Og da har du en munter liten sportsbil som den 21-hesters bensinmotoren kan få opp i litt over 100 km/t. Automatgear, skivebremser og katalysator hører med.
Bilen er forresten designet ved hjelp av Etud Integral, et fransk designkontor, og på samme stand sto deres konsept-prosjekt Scooto. Vi har sett det i Paris i 2004, men det var akkurat like friskt nå. En tandemsete-quad av den typen man kan tenke seg dukker opp i lekre, futuristiske tegneserier. Det blir ganske morsomt når folk tenker konsepter i disse segmentene også.