-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Franske mopedbiler i Geneve
Heller ikke Geneve slipper unna de små franske mopedbilene. Heldigvis. Zest heter en ganske ny en som er av den typen som får en til å smile. Begeistret.
Det er selvfølgelig designen som er det morsomste med denne klassen kjøretøy. Mekanisk er de ganske kjedelige og ganske like, med en rekke komponenter som kjøpes fra de samme underleverandørene, uansett hva bilen heter.
Zest kommer fra en liten fransk by som heter Plaisir, som vel nærmest betyr glede, og det er åpenbart at det er en av denne bilens oppgaver – å spre glede. Fargetonene på ABS-karosseriet er nok til å fortelle det, det er vårtoner hele veien, grønt gult eller blått, med noen grå innslag som bare fremhever at det er kulører det dreier seg om.
Åpen og bar
Bilen er en åpen to-seter, 321 cm lang, med froskeøyne, utpregede skjermantydninger i karosseriet og noen nydelige skålformede seter som du ser alt av, fordi det ikke finnes noen dør, ved siden av setene er karosseriet trukket helt ned. For å øke inntrykket av strand og sol og ferie kan man også glemme frontruten og bare montere på en lav transparent vindavviser.
Nå finnes det riktignok et stofftak og en full frontrute tilgjengelig, men det er vanskelig å se hvorfor, sidene er like åpne allikevel.
Ingen sinke
Det begynner å bli prestasjoner på disse bilene, så de er ikke helt førerkortløse lenger. A1 er et kjørebevis for 16-åringer og det holder. Og da har du en munter liten sportsbil som den 21-hesters bensinmotoren kan få opp i litt over 100 km/t. Automatgear, skivebremser og katalysator hører med.
Bilen er forresten designet ved hjelp av Etud Integral, et fransk designkontor, og på samme stand sto deres konsept-prosjekt Scooto. Vi har sett det i Paris i 2004, men det var akkurat like friskt nå. En tandemsete-quad av den typen man kan tenke seg dukker opp i lekre, futuristiske tegneserier. Det blir ganske morsomt når folk tenker konsepter i disse segmentene også.