-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nytt designhus i Torino
Inovodesign sto det på en mockup i Geneve som jeg faktisk måtte se på flere ganger. Den var ikke dårlig. Så viste det seg (selvfølgelig): Her fant vi gamle venner.
De av dere som har lest BIL en menneskealder husker sikkert ikke en av mine morsomste opplevelser. Det er nemlig ganske lenge siden. Den gang vi kjørte Gianninis null-stilte Fiat 500 (hekkmotorbilene) i Roma en tidlig søndags morgen slik at kirkelyden ikke slapp ut av kirken, og det endte med en lettere politireprimande.
I forbindelse med den reportasjen besøkte vi også en kjeller i Torino der den svært unge Maurizio Ficcadenti satt og tegnet mye rart. Blant annet plastbiter til Gianninis trimmede utgaver av mer moderne Fiater. Han jobbet sammen med blant andre Carsten Astheimer som gikk videre og ble sjef for Pininfarinas industridesignavdeling.
Ficcadenti hadde fått en skikkelig utmerkelse for en genial neglelakkflaske. Timeglassformet slik at mor kunne holde den enkelt mellom fingrene og gjøre flere ting med den hånden mens hun holdt kosten i den andre.
Flasker og emballasje ga smør på brødet, godt smør og godt brød, det var allikevel biler som var greia. Og nå var han i Genève, syv år senere, med et lekkert - selv om det kanskje er vel klassisk - forslag til en 2+2 sports coupe, der man ser for seg en V8 motor på langs og bakhjulsdrift gjennom en transaksel.
Jeg hører gjerne på når Ficcadenti forklarer hvorfor bilen heter Lirica. Men det er allikevel mer interessant når han forteller at de er blitt 50 personer, hvorav 35 er designere, at de jobber fullstendig papirløst, og at de nå har kontrakt med blant annet en fabrikk i Kina, JAC, en ganske stor Hafei-basert produsent.
Cecomp, et annet Torino-firma, har bygget denne 1:1 mock upen. Og dermed er Torino blitt en seriøs design-operatør rikere.