-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Subarus hybrid-konsept
Subaru nøyde seg ikke med å Europa-debutere sin Tribeca i Geneve. De viste oss også en konseptbil som faktisk var ganske vellykket.
Helt fra designsjef Andreas Zapatina innførte det nye Subaru-ansiktet, har jeg lurt på hva han egentlig drev med. Riktignok var han hos Alfa Romeo en lang periode, men man skal være ganske skjeløyd for å påstå at denne fronten har noe som helst med elegant italiensk å gjøre.
Men på den konseptbilen jeg for første gang så i Geneve, B5-TPH heter den, hadde han faktisk fått fasong på den. Og da ble han åpenbart såpass inspirert at hele bilen kom vellykket ut av formen. En 2-dørs sportscoupé der en smal A-stolpe og en bred B-stolpe er det eneste som bryter profilen.
Bak ser det ut som det er et kontinuerlig glassbelte rundt det hele. Det finnes da heller ikke noen konvensjonell bakluke, hele bakre avdeling åpner seg sammen med taket når du skal ha noe derfra.
En myk, nydelig crossover, en blanding av coupé og stasjonsvogn. Og den høye bakkeklaringen, 20 cm, bløffer ikke. Her er det selvfølgelig fullblods firehjulsdrift som også gir bilen terrengegenskaper.
Fartsegenskaper skryter den ikke av, men de burde også være til stede. Drivpakka er for det første en 2 liters boxer, fire sylindre, som yter 260 hester. I tillegg har den en batteripakke og en el-motor som ikke er på mer enn 16 hester, men som er der først og fremst for å øke dreiemomentet ved lavere turtall. Enda bedre aks, og litt bensinsparing, betyr nok dette.
Det er også her vi finner forklaringen på TPH-delen av modellnavnet: Turbo Parallell Hybrid, står disse bokstavene for. Det skulle vel egentlig stått Turbos – det er to av dem for sikkerhets skyld.
Subaru omtaler konstruksjonen som om det er like før noe liknende kommer i produksjon. Det er i så fall noe å glede seg til.