-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Subarus hybrid-konsept
Subaru nøyde seg ikke med å Europa-debutere sin Tribeca i Geneve. De viste oss også en konseptbil som faktisk var ganske vellykket.
Helt fra designsjef Andreas Zapatina innførte det nye Subaru-ansiktet, har jeg lurt på hva han egentlig drev med. Riktignok var han hos Alfa Romeo en lang periode, men man skal være ganske skjeløyd for å påstå at denne fronten har noe som helst med elegant italiensk å gjøre.
Men på den konseptbilen jeg for første gang så i Geneve, B5-TPH heter den, hadde han faktisk fått fasong på den. Og da ble han åpenbart såpass inspirert at hele bilen kom vellykket ut av formen. En 2-dørs sportscoupé der en smal A-stolpe og en bred B-stolpe er det eneste som bryter profilen.
Bak ser det ut som det er et kontinuerlig glassbelte rundt det hele. Det finnes da heller ikke noen konvensjonell bakluke, hele bakre avdeling åpner seg sammen med taket når du skal ha noe derfra.
En myk, nydelig crossover, en blanding av coupé og stasjonsvogn. Og den høye bakkeklaringen, 20 cm, bløffer ikke. Her er det selvfølgelig fullblods firehjulsdrift som også gir bilen terrengegenskaper.
Fartsegenskaper skryter den ikke av, men de burde også være til stede. Drivpakka er for det første en 2 liters boxer, fire sylindre, som yter 260 hester. I tillegg har den en batteripakke og en el-motor som ikke er på mer enn 16 hester, men som er der først og fremst for å øke dreiemomentet ved lavere turtall. Enda bedre aks, og litt bensinsparing, betyr nok dette.
Det er også her vi finner forklaringen på TPH-delen av modellnavnet: Turbo Parallell Hybrid, står disse bokstavene for. Det skulle vel egentlig stått Turbos – det er to av dem for sikkerhets skyld.
Subaru omtaler konstruksjonen som om det er like før noe liknende kommer i produksjon. Det er i så fall noe å glede seg til.