-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Castagna med kjempedrøm
Lenge etter at de fleste journalistene hadde reist hjem fra Genève, fikk Castagna endelig lirket sin enorme Landaulet Concept på plass. Større og vulgærere og mektigere enn det meste.
Castagna er en italiensk karosseribygger fra pionertiden. For et par år siden blåste arkitekten og bilfanatikeren Gioacchino Acampora liv i det gamle merket igjen, og etter litt frem-og-tilbake har han etablert seg som foredler av Minier.
Fra Castagna kommer det en rekke forskjellige Mini-modeller, åpne eller som pickuper for eksempel. Alle meget forseggjort og meget dyre. I tillegg leveres det spesialutstyr til standard-Minier, som nytt dashbord, picnic-utstyr, kjøleskap eller sigarboks, for bare å nevne noe.
Gamle takter
Men Acampora vil gjerne gjenopplive den gamle muligheten for å få spesialbygget sin ønskebil også, så nå presenterer han Castagna som en Custom bygger. Kom med ønskene dine og han skal levere.
For å vise hvordan det går an å tenke hadde han altså laget en mockup av noe han kalte Landaulet Concept. Det kan godt være det hadde vært slikt det ville sett ut dersom Isotta Fraschini hadde overlevd og Castagna hadde fortsatt å bygge karosserier på dette italienske luksusmerket frem til i dag.
Ren fantasi
Det er kanskje åpenbart at dette er ren fantasi. Dobbel-kompressor-motoren på ca 800 hestekrefter er fantasi, glasstaket som sleides tilbake slik at baksetet befinner seg i det fri (det er det som er Landaulet) er fantasi, den hydraulisk betjente enorme bakluken er fantasi. Her snakker vi mockup, men Acampora forsikrer at han skal få et eksemplar på hjul, der alt virker.
I mens kan vi slå fast at med 6 meter i lengden og 163 cm oppover er dette stort. Forholdsvis rette vinkler, litt origamo-preg og klare retro-tendenser bidrar til å gi den et litt styltete preg, samtidig som det er åpenbart at Castagna gjerne vil at dette skal oppfattes som noe midt mellom en MPV og en sportscoupé.
Bevegelige luft-scoop på støtfangerne er ment å håndtere luftstrømmene avhengig av hastigheten, men ellers er det klart at strømlinjer ikke er det viktigste.
Jeg er ikke sikker på at det var denne jeg likte best. Men, på den annen side, særlig mer vulgær enn 101 EX fra Rolls var den vel ikke?