-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Spansk drøm
Forholdsvis ubegrunnet sto det en grønn superbil og et kullfiberchassis parkert på en stand i Genève. Nærmere studium viste at det igjen var Mazel-gruppen som var ute. Men ingen Hispano i år?
Mazel er et stort konstruksjonsfirma i Barcelona, som har en rekke store oppdrag for bilbransjen. Men de synes ikke det er nok, så de møter gjerne opp på en og annen bilutstilling med et eller annet for å vise hva de kan. Et par år hadde de også lånt rettighetene til Hispano-Suiza merkenavnet og snakket vagt om å blåse liv i dette fransk-spank-sveitsiske nobel merket igjen.
I år var det ikke snakk om noen Hispano, nei. Egentlig hadde ikke denne grønne bilen noe navn i det hele tatt, det vil si – den ble kalt Identity, men er det noe navn egentlig?
Det viser seg da også at bilen er bygget av noe som heter Identity Car Engineering, mens det er Mazel som har stått bak den angivelige konstruksjonen og engineeringen. Det låter imidlertid litt for utrolig at denne skal bli gjenstand for noen produksjon.
Den har imidlertid mål: 4425 x 1913 x 1261 mm på 2690 mm akselavstand. Og man har tenkt seg en V8 motor på snaue 500 hester plassert bak, og drivende bakhjulene.
Men det er når vi kommer til designeren at plottet tetner. H2R heter designkontoret, og hvem leder det om ikke Humberto Rodriguez. Han var vel den minst spennende av alle de håpløse designsjefer Fiat har hatt opp gjennom årene, og forsvant stille og rolig i fjor da Frank Stephenson kom fra Ferrari og begynte å rydde opp. Det var i Rodriguez tid at Mazel fikk en rekke Fiat-oppdrag, så de kjenner hverandre fra før.
Bilen er uinteressant, men det er alltid spennende å følge ferske spor inn bilindustrien.