-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Gumpert? Superbil!
Kan man kalle en superbil Gumpert? En tysk produsent mener det.
Apollo er et OK navn, og bilen heter Apollo også. Som modellnavn. Men merket er Gumpert. For meg høres det ut som ett eller annet fra dyreriket som grynter.
Og navn er viktig i dette sjiktet, men når man tross alt har klart å plassere et navn som Königsegg – jeg mener, KongeEgg - som top-of-mind hos en rekke potensielle kunder, er det kanskje mulig å gjøre noe for Gumpert også.
Familiebil
Den ble vist første gang i fjor på en stand jeg ikke kommer til å glemme. Det var nemlig hele familien på tur. Ikke bare var det en del åpenbare koner som var med og polerte og støvsugde og klistret folier og delte ut brosjyrer, det var en flokk barn der også, Gumpert-barn, som krabbet rundt og lekte mens foreldrene bygde stand.
I år er det hele litt mindre familieaktig, og bilen de viser i år sies å være en produksjonsmodell. Nå er eksperimenttiden over. Og det ser vi blant annet på karosseriet. I stedet for den tredelte spoileren på fjorårets, har årets modell en fullskala racing-vinge bak som både gir bedre marktrykk og er med på å øke toppfarten. 360 km/t snakker Gumpert om nå.
Tre blank
V8-motoren med bi-turbo, som får svært meget av luften sin gjennom det store scoopet på taket, avleverer 800 hestekrefter og påstås å kunne hjelpe bilen til en null-til-hundre på tre sekunder. 1200 kg veier det hele, forholdsvis respektabelt faktisk, hvis den har de krasj-absorberende systemene man har begynt å vente også på biler som dette.
Innvendig er det også en viss grad av komfort og stil nå, lekkert Alcantara-trekk og skikkelig stereoanlegg med navigering og ryggekamera. Uttapå kan du be om hvilken farge du vil – den blir lagt på i et to-sjikts metallic.
Og, for at du skal slippe å møkke deg til når du skal vise frem noe under (eller skifte dekk), er den utstyrt med innebygde, luftdrevne jekker. Den løfter seg med andre ord selv.
Interessert? 299.500 euro vil bekrefte at du er VIRKELIG interessert.