-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Smak og behag
Toyota har som regel vært forbundet med trauste biler, men de senere årene har de virkelig satset på design. Noen vil kanskje hevde de har satset over evne?
Egentlig startet vel dette da de viste andre generasjon Aygo, som i denne tapningen skilte seg dramatisk fra søsknene fra Citroën C1 og Peugeot 108.
Så fulgte en ansiktsløftet Yaris, og vi fikk bekreftet at den nye designen var kommet for å bli.
Enda mer ekstrem var Mirai, hydrogenbilen som mer enn noe annet representerer Toyotas fremtid.
Mer i vente
Men vi må nok fortsatt være forberedt på flere overraskelser fra Toyotas designere. Nylig lanserte de generasjon to av den kompakte flerbruksbilen Sienta – en bil som demonstrerer dette til fulle.
Bilen må ikke forveksles med Sienna, en langt større modell som er populær i Nord-Amerika. Sienta har vært på markedet i Japan siden 2003, og er på størrelse med Mazda5 som vi kjenner godt i Norge.
Her er det kurver og linjer man – for å si det forsiktig – trenger tid til å venne seg til. Man understreker det hele ved å tilby bilen i sterke farger.
Fjellsko
Toyota sier stylingen er inspirert av vandrestøvler, og den friske designen kan gjøres enda mer ekstrem av noe de kaller «Flex Tone» – da får du for eksempel blå detaljer på en knallgul bil.
Sienta kan leveres med enten fem, seks eller syv seter, og skyvedører gjør adkomsten til de bakre regioner bekvem. Så bekvem at Toyota fremhever at den egner seg ekstra godt til å bygges om for rullestolbrukere.
Drivlinjen er hybrid der en 1,5-liters bensinmotor sammen med elmotoren yter 100 hestekrefter. Den kan også leveres i ren bensinutgave med 109 hk.
Toyota sier ikke et ord om eksportplaner, og det er kanskje like greit?