-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Elektrisk roadster fra Wiesmann
Nå gir Wiesmann lyd fra seg igjen. Kanskje blir de den første med en klassisk åpen toseter, men med batterielektrisk drift?
I begynnelsen av 2014 gikk Wiesmann overende. Da hadde denne lille, tyske bedriften bygget ganske hårete sportsbiler siden 1988 (minst to nydelige eksemplarer går i Norge).
Selskapet ble overtatt av to britiske brødre som har vært frempå med en og annen idé i årene etterpå, men det er først etter de ferskeste utspillene på sosiale media fra mars i år at vi begynner å få et inntrykk av hva de har tenkt seg.
Og det er først og fremst Project Thunderball – en 680-hesters toseter i klassisk Wiesmann form.
Vi skal kanskje regne den første Tesla Roadster som pioneren blant de toseters, åpne, elbilfornøyelsene vi lengter etter. Og så sitter vi fremdeles og venter på den nye Tesla Roadster. Men det ser ut som om Wiesmann – hvis det er alvor denne gang – kommer til å slå Tesla med flere år.
Noen sportsbil for Folket blir det nok ikke, 300.000 euro er det snakk om, og vi snakker ytelser som står i stil med de håndbygde spesifikasjonene.
To motorer på bakakslene, til sammen 680 hk og 1100 Nm – med en 800 Volt arkitektur. Væskekjølte batterier på 92 kWt med rekkevidde inntil 500 km og hurtiglademuligheter opp til 300 kW. Hele drivlinjen utviklet i Tyskland med teknologi-doldis Roding som sterk samarbeidspartner.
1,7 tonn skal det hele veie og du skal kunne se 100 km/t i løpet av mindre enn tre sekunder.
Har du sett en Wiesmann før er du liksom ikke i tvil om hva dette er heller. Det er vel ingen andre som så konsekvent monterer fører og passasjer så tett opp til bakakselen som disse.
Stofftaket er akkurat like primitivt som før, ser det ut som, men bak er det innført et par nye aero-hjelpemidler.
Engelske Autocar har nettopp hatt et intervju med Roheen Berry, Wiesmann-sjefen, som snakker om en rekke planer som er kommet ganske langt. Selvfølgelig ser han for eksempel på SUV markedet. Og han snakker om en mindre, ‘by-vennlig’, åpen sportsbil som egentlig virker som en veldig attraktiv idé.
La oss håpe han nøyer seg med en ting ad gangen slik at de kan komme i sving igjen.