-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Hjulene ruller videre hos Saab
Mye har vært skrevet om krisen i svensk bilindustri, men det stopper ikke utviklingen av helt nye Saab-modeller.
Usminket
Det er første gang vi kan vise bilder av en nærmest umaskert Saab 9-4X. Det er kun baklysene som er faket på det som skal bli en ny CUV – Crossover Utility Vehicle.
Nå ser vi tydelig at bilen blir svært lik BioPower Concept som sto på årets Detroit-utstilling i januar. Bilens kodenavn er for øvrig GMT168 for dem det måtte interessere.
De opprinnelige planene var å starte produksjonen ved GMs Ramos Arizpe anlegg i Mexico sent 2009, men den usikre situasjonen rundt GM og Saabs fremtid, kan stikke kjepper i hjulene slik at bilen forsinkes.
Halvbror
Plattformen som benyttes heter Theta Epsilon, eller TE, og denne deler 9-4X med en ny Cadillac. Amerikaneren ble opprinnelig omtalt som BRX, men nå tyder det på at denne modellen vil bære betegnelsen SRX og erstatte denne noe tilårskomne modellen med samme navn.
Provoq het Cadillacs konseptbil
I tillegg til bensinmotorer vil Saab 9-4X tilbys med en nyutviklet 250-hesters (550 Nm) dieselmotor utviklet av GM i samarbeid med VM Motori.
Forhjulsdrift blir standard, men den skal også tilbys med Saabs XWD firehjulsdrift – noe som trolig blir mest aktuelt når bilen etter hvert skal lanseres i Norden.
I planene til Saab inngår også en ny småbil, Saab 9-1, som skal konkurrere med Volvo C30. Nedenfor ser du en illustrasjon på hvordan Carparazzi ser for seg at denne vil se ut når den en gang kommer på markedet – trolig tidligst i 2010.