-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
ESP stadig oftere i kjøretøy
42 prosent av samtlige nyregistrerte kjøretøy i Europa i første halvår 2006 var utstyrt med det elektroniske stabiliseringsprogrammet ESP.


Den største stigningen skjedde i Spania, hvor prosentandelen steg fra 41 til 49 prosent. I Tyskland steg andelen fra 72 til 75 prosent i samme seksmåneders periode. Dette i følge undersøkelser foretatt av ESP-leverandøren Bosch.
I likhet med tidligere år er det imidlertid kun en liten del av bilkjøperne som velger ESP som ekstrautstyr. Grunnen til at andelen likevel fortsatt stiger, er at flere modeller i mellomklassen utenfor Tyskland er utstyrt med ESP i standardpakka.
I småbilsegmentet er det sjelden at aktive sikkerhetssystemer er standardutstyr i hele Europa, men bare kan velges som ekstrautstyr på noen biler.
Småbiler kjøres ofte av bilister som nettopp har fått førerkort, og unge familier. Bosch-sjefen i Norge, Wolfgang Dubois, er blant dem som ser det som et mål at bilkjøpere har mulighet til å velge ESP uansett segment.
Overbevist av tilsvarende undersøkelser anbefaler GDV, sammenslutningen av tyske forsikringsselskaper), den britiske forsikringsbransjens forskningssenter for reparasjon av kjøretøy, Thatcham, og det svenske forsikringsselskapet Folksam at nyttekjøretøy utstyres med ESP som standardutstyr.
Forsikringsselskapene er spesielt kritiske til at systemet fortsatt ikke kan fås i mange bilmodeller eller bare i forbindelse med annet ekstrautstyr. Dette hindrer nettopp bilkjøpere i det prisfølsomme småbilssegmentet i å anskaffe sikkerhetssystemet.
I USA planlegger trafikksikkerhetsmyndighetene NHTSA en ordning som går ut på at alle personbiler skal utstyres med ESP før utgangen av 2011.