-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Massiv vekst for kinesisk bilproduksjon
I et intervju med Financial Times i helgen var Lasse Kristoffersen klar da han snakket om kinesiske bilfabrikkers «massive vekst».
Han er sjef for Wallenius Wilhelmsen, en av verdens største operatører av bilfrakt til sjøs, og sier at en av årsakene til veksten er at kinesiske bilprodusenter fornyer seg selv:
- De har gått fra å være kostledende til å bli teknologi-ledende, sier han til avisen.
Wallenius Wilhelmsen har tradisjonelt tjent penger på å frakte biler til Kina.
Men avisen skriver at nå forsøker rederiet å øke omsetningen ved å hjelpe nyere kinesiske produsenter med å etablere seg oversjøisk.
Kristoffersen sier samtidig at på tross av at for eksempel BYD bygger en flåte på åtte store bilskip, regner han ikke med at kundene også vil bli konkurrenter:
- Kinesiske kunder kontraherte skip fordi de var redde for at det skulle bli problemer med kapasiteten. Det frykter de ikke lenger.
- Vi vil nok merke konkurranse fra store kinesiske operatører som Cosco, men ikke fra bilprodusentene, sier Kristoffersen til FT.
Sammen med Bertel O. Steen bygger Wallenius Wilhelmsen et stort bilanlegg på bilhavna i Drammen som skal stå klart i 2027.