-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Performance-E STI – sinna Subaru vist i Tokyo
Subaru kan når de må
Performance-E STI. Lyden av fart ligger allerede i navnet. Igjen skal navne Subaru skinne og en rekke nye modeller er ment å løfte Subaru i 2026 mot gamle høyder i Norge.
Det er bare å si navnet høyt, og det spruter av fart. Hvem husker ikke Petter Solbergs herjinger med «det blå lynet» i rallyløypene verden rundt. Så ble det etter hvert ganske stille fra Subaru som hadde mer enn nok med å forsyne USA med biler og ga blaffen i at Norge skrek etter elektriske drivlinjer.
Slik var det inntil elbilsamarbeidet med Toyota på ny vekket interessen for merket i Norge. Og selv om Subaru ikke har fått like mye ut av Solterra som Toyota så langt har fått ut av tvillingen bZ4X, var det plutselig et lys i tunnelen.
Framover kommer flere elektriske modeller. Først oppgradert Solterra og like etter Uncharted, Subaru-varianten av Toyota C-HR+.
Men på Japan Mobility Show var det først og fremst det blå lynet som igjen lyste, nå i form av en firedørs kupe som konseptdebuterte under navnet Performance-E STI og Performance-B STI i fossilutgaven.
– Performance-E STI handler ikke bare om elektrisk ytelse, men om balansen, tryggheten som alltid har definert modellene våre, sa Subaru-president Atsushi Osaki fra scenen i Tokyo og la til at Performance-E STI markerer starten på en ny æra for Subaru - der elektrisk kraft møter ekte kjøreglede.
Performance-E STI skal ikke ha vært innom Toyota, men være utviklet av Subaru Tecnica International (STI) for å understreke Subarus evne til å ta sitt ikoniske firehjulstrekk-DNA inn i den elektriske fremtiden.
Men om konseptet Performance-E STI avgjort stjal showet, er Trailseeker, eller e-Outback som blir navnet i Europa og Norge, en volumselger og mye viktigere enn høyytelses nisjemodeller uansett hvor hyggelig det måtte være å ha de i utstillingslokalet.
Og her er Toyota med på laget for E-Outback blir stasjonvognen av Solterra, som igjen er tvilling med Toyota bZ4X Touring.
Oppmerksomhet i Tokyo skapte også Outback Wilderness-varianten av ekte Outback. Igjen dyrker Subaru det barske livet det veien for lengst har sluttet. Men med en bensinmotor under panseret er det trolig bare å se langt etter denne barskingen på norske skilt.