-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Oslo Motor Show åpner for tre dagers show på Lillestrøm i dag
Blir det publikumsrekord?
Nær 57.000 besøkte Oslo Motor Show i fjor. Står publikumsrekorden for fall når det 15. showet åpner i dag?
NOVA Spektrum venter storinnrykk når portene åpner for det 15. Oslo Motor Show kl. 10 i dag.
På 42.000 kvadratmeter under tak presenteres bredden i norsk og nordisk motorentusiasme - fra to hjul og oppover til de aller største kjøretøyene.
I tillegg vil det hver av dagene lukte svidd gummi fra 6.000 kvadratmeter løpsarena i bakgården.
Biler som aldri er vist før i Norge
På OMS møter publikum et 70 talls klubber, en rekke nylanseringer, kjøretøy som aldri er vist i Norge før – og hos BilAutofil/BilNorge står som vanlig supersportsbilen, denne gang Aston Martin Valhalla.
Du finner oss rett innenfor porten i Hall D.
Fra Loh Collection i Tyskland har OMS hentet opp to Formel 1-biler, vinnerbilen til Ayrton Senna fra Monaco Grand Pris i 1989 og Mika Häkkinens vinnerbil fra 1999. Originaler på dette nivået har aldri vært i Norge før.
Hedrer far og sønn Giugiaro
Oslo Motor Show har i år valgt å løfte fram Giorgetto Giugiaro, kåret til forrige århundrets bildesigner, og sønnen Fabrizio for deres strålende bidrag til bilverdenen.
GFG Style, familieselskapet bygd opp etter salget av siste rest av Italdesign til Audi i 2015, stiller med roadsteren BMW Nazca C2 og terreng-SUV-en Kangaroo, begge kun bygd i dette ene eksemplaret.
Vil du møte Fabrizio så er han å treffe tidlig fredag ettermiddag.
Ved siden av disse to bilene i hall B står et knippe biler designet av Giugiaro inkludert landets i særklasse eldste Golf, en 1974 LS med 1,5/70 hk motor, original og restaurert ned til minste skrue av Finn Gjestland.
Ikke minst var det designinnsatsen til Giorgetto som i betydelig grad reddet VW-konsernet fra å bukke under tidlig i 1970-årene.
Historiske biler
Denne Golfen er så gammel at da den gikk i produksjon var ikke setene ferdig og bilen har derfor seter fra datidens Boble.
På høyre side av Golfen står en Fiat Panda, også legendarisk i bilhistorien og på motsatt siden en tredørs Passat hentet fra den omfattene VW/Audi-samlingen til Kai Ronny Nilsen, Passaten er også av samme årgang som Golfen.
Og har du ikke sett DeLorean, fra tidsmaskinen «Tilbake til fremtiden», så er den naturligvis på OMS.
Nyheter i kø
Eller hva med en DBS 3-hjuls sykkel utstyrt med en én-sylindret motor, en 1970-talls Scania senket så mye at den ser ut som et fartsmonster uten å være det, verdens raskeste Ford Transit, nye Polestar 5, nyhetene Nissan Micra og Nissan Leaf eller familien Løvåsens VW Variant fra 1972, eneste i landet bygd om til pickup.
Alt dette og flere hundre andre kjøretøy kan oppleves på helgens Oslo Motor Show.