-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Avduket på Tokyo Mobility Show i dag
Er dette neste Toyota Corolla?
Er klassikeren Toyota Corolla på vei tilbake, i elektrisk innpakking? Intet ble bekreftet under avdukingen på Tokyo Mobility Show, men bilen ser unektelig veldig produksjonsklar ut.
En slik Toyota har du aldri sett. Slank og skarp, den ser lett ut, og har et strippet, men elegant indre. Et konsept, var svaret fra Toyota da flomlyset avslørte den familiestore bilen i formiddag. Og i hekken: navnet Corolla. Dagens Corolla i 12. generasjon og lansert i 2018, lever på lånt tid, så derfor framstår avdukingen i Tokyo som så viktig.
Nærmere produksjonsklar skal det godt gjøres å komme med et lavbygd, kupeliknende kombi-konsept. Som også kan bli en sedan a la Tesla Model 3?
Blir den elektrisk?
Verken bagasjerom eller panser kunne åpnes, men detaljer i fronten og ladeindeks i forkant av fordørene avslørte at her er det tenkt elmotor fra første dag uten at danske Stephan Rasmussen, bilens formgiver, ville avsløre detaljer om drivlinje. Valg av drivlinje i Corolla vil uansett i hovedsak være en eller annen form for fossil, men at fleksibel plattform åpner for drivlinjevalg tilpasset de forskjellige verdensdelene bilen selges.
Med elmotor under panseret vil Corolla, som nå nærmest er ute av det norske modellprogrammet, opplagt kunne komme tilbake i showrommene igjen.
Også designer Rasmussen understreker Corollas historie og som viktig pilar i Toyotas modellprogram.
Verdens best kjøpte
For med historie tilbake til 1966 og etter mer enn 50 millioner produserte eksemplarer allerede i 2021, framstår Corolla mer som særs godt innarbeidet merkevare verden rundt enn en spesifikk modell.
Rasmussen presiserer også miljøaspektet ved lavbygg framfor høye og klumpete SUV-er, at de yter mindre luftmotstand og i tillegg tar seg bedre ut og at de kjører bedre.
Det lyse interiøret med flatt gulv, midtkonsolløy og forstoler med hvileutforming på passasjerens hodestøtte, sier først og fremst at Toyota litt trauste interiørutforming er i endring.