-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Graham- Brawn GP
Ikke at jeg skal forsøke å fortelle dere hva dere skal satse på, i retning av tipping eller verdiøkning. Men jeg har på følelsen av at av de rundt to dusin klokker som dere vil finne på årets julekalender før julaften, er det denne som vil bli den mest sjeldne.
Graham i seg selv er et klokkemerke som ikke er hver dag.
Nå skal ikke jeg påstå at merket har røtter som går direkte tilbake til midten av 1700-tallet og til George Graham.
”Kronografens far”, mannen som fikk bestilling fra Greenwich Royal Observatory, stedet der streken går, på en Master Clock. En som skulle sette Greenwich Middel Tid, og som skulle brukes av astronomene i deres forskning.
Men ur-merket Graham bruker nå navnet for alt det er verd, og forteller at de bygger armbånds-maskiner, og at dette er det britiske klokkemerket bygget av sveitsere.
Avant garde, eksklusiv, original og med leken estetikk er elementer du vil finne i disse klokkene, får vi også vite.
Men det er altså ikke bare på grunn av slike egenskaper, og fordi merket i seg selv er ganske sjeldent, jeg tror det kan være god grunn til å satse på disse.
De koblet seg jo opp mot det ferske Brawn Formel 1 teamet tidligere i år, uten egentlig å vite at det gikk mot et VM. Men da det var et faktum, ble dette selvfølgelig melket for alt det var verd.
Ikke noe å si på det, men her er et klokkemerke og et Grand Prix team som aldri vil kunne gjenta denne suksessen. For nå skal laget hete Mercedes, og uansett hvordan det går, vil Graham og Brawn aldri mer kunne lage en Formel 1 VM klokke..
Med andre ord, dette vil være en klokke som feirer det eneste kom-vant-forsvant (på ett år) Formel 1 VM noensinne.
La det også være nevnt at Graham er ikke helt nye i forhold til bil. De siste årene har de hatt noe som het Chronofighter RAC – oppkalt etter Royal Automobile Club. Den har, står det, en ”palette” som minner om rattet på en racerbil for at du ”skal få et bedre grep”.
Jeg vet ikke jeg heller.