-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
BRM med Abarth
Første gang jeg så annonser for BRM-klokker gikk jeg automatisk ut fra at dette var noen fjerne klokkegreier som av en eller annen grunn hadde linket seg opp mot det gamle engelske BRM-navnet.
British Racing Motors, racingavdelingen til en meget stor industrigruppe, Owen Group som vel ble best kjent for låten fra sin fantastiske V16 motor som omtrent aldri klarte å få bilen og føreren sin inn i noe som helst mål.
Så hvorfor kalle opp en klokke etter en gedigen flop som attpåtil bråkte noe aldeles infernalsk? Tenkte jeg.
Hvilket de altså ikke gjorde, oppdaget jeg nå. BRM har ikke noe med Owen Organisation å gjøre, står det på nettsiden deres i en form og med et slikt utstyr at det virker som om her har det vært en advokat eller fire på gang.
Så er da også, viser det seg, BRM oppkalt etter seg selv. En fransk urmaker som heter Bernhard Richards Manufacture.
Nå påstås det at i de 25 år mannen har bygget klokker, har det hele tiden vært over et biltema – uten at akkurat det er åpenbart.
De siste årene har seriene vært kalt SCR Racing, noen med fornavn V12 (det kan vi forstå) og noen heter V14 (ikke særlig racing akkurat). Men egentlig aldri med noe klart biltema.
Riktignok får vi både racinglåt og en kjapp motorsykkel på hjemmesiden hans, men så lite bil var det at jeg var redd Bernhard hadde eliminert seg selv fra denne kalenderen.
Men så, takk og pris, viser det seg at en eller annen jålete amerikaner har funnet ut at Abarth skal tilbake til USA med noen av sine hårete 500-versjoner.
Dermed har han fått BRM til å produsere en liten serie BRM V12-T-44 kronografer med et Abarth Special utstyr. Det vil si at det er rød søm på den svarte reimen, og en Abarth-scorpion preget inn på kronen.
Vips så er BRM også kvalifisert til denne eksklusive BilNorge-juleparaden.
Sa jeg liten serie? 49 eksemplarer skal den bygges i, det er temmelig nøyaktig 2,5 prosent av den årlige BRM-produksjonen.