-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Italienske røtter
Paul Wyler ble født omtrent samtidig med Fiat og begynte å lage egne klokker i Basel i 1924. Hans største kunde ble tidlig den Milano-baserte Binda-familien, og det tok ikke lang tid før de overtok. Så om Wyler i dag er sveitsisk eller italiensk, er egentlig et definisjonsspørsmål.

Binda-Gruppen, med adresse Milano, eier Wyler Genève, så sannsynligvis har vi her sveitserur laget av et italiensk selskap.
Nå høres dette kanskje ut som en produsent av dusinvarer, men Paul Wyler var en skikkelig urmaker som gjorde en rekke forbedringer på urverk, såpass fundamentale at det endte med en rekke spennende patenter i hans navn.
Noen som nød godt av det, var det italienske World Cup fotballaget som fikk spesiallaget Wyler-klokker med det som da ble betegnet som et sportslig preg. Om det var Wyler som inspirerte aner vi ikke, men det var dette laget som for første gang kunne hente hjem bøtta for Italia.
20 år senere gjorde de et nytt stunt – to klokker ble droppet fra toppen av Eiffel-tårnet. En notarus publicus sjekket etterpå og ga klokkene attest for at de fremdeles jobbet perfekt etter dette 300 meters fallet.
Etter dette var det fast takst at når du skulle se på et Wyler-ur, slapp selgeren det ”uheldigvis” i gulvet rett foran deg, for å vise hvor solid det var.
Og derfra til bil var det plutselig ikke så langt – det er ikke mange år siden en ny Wyler-modell ble introdusert ved å bli overkjørt, mange ganger, av en bil. Ingen skade.
Hva slags bil det var aner jeg ikke, men det var sikkert ikke noe med Zagato-karosseri.
Men for et par år siden gikk Milanos karosseristolthet Zagato til Wyler og fikk laget en meget begrenset serie på 25 meget spesielle Zagato-klokker.
Hva som egentlig var så veldig Zagato med designen? Spør ikke meg, jeg har alltid oppfattet Zagato som noe av det magreste som finnes – denne var heller ganske feit. Men serien ble revet bort.
Nå er de forresten på’n igjen. De skal laget klokker til neste års Dakar-rally som, akkurat som navnet ikke sier, skal gå fra Buenos Aires over det tørreste området på jorden, og langt ned i Chile. Til fortvilelse, skulle man tro, for en klokkesponsor, kjører man loopen mot urviseren!