-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Bilhistoriestipendiet 2011
Personer og organisasjoner som arbeider med norsk bilhistorie kan nå søke om Bilhistoriestipendiet, som i år er på 10.000 kroner.
- Bilhistoriestipendiet har som formål å støtte arbeidet med norsk bilhistorie, sier Andreas Nordenstjerne, som er stipendets bestyrer.
- Siden bilen er forholdsvis ny i Norge, er arbeidet med dens historie ufullstendig.
Særlig lokalt og regionalt gjenstår mye. Håpet er at stipendiet vil bidra til fremgang på dette området.
Bilhistoriestipendiet støtter først og fremst arbeidet med kjøretøyets historie, og ikke kjøretøyet i seg selv. Det er likevel åpent for at kjøretøyer med stor historisk betydning, kommer i betraktning.
Hva omfattes av Bilhistoriestipendiet?
Det meste av historie som angår biler og motorisert trafikk. Her er noen eksempler:
- Historien til et kjøretøy.
- Historien til en bilforretning eller et bilverksted.
- Rutebiltrafikk.
- Eldre lover og forskrifter som har angått motorisert trafikk.
- Fremskaffelse, bearbeidelse og utgivelse av arkivmaterial, for eksempel offentlige bevillinger og motorvogn-/førerkortregistre.
- Innsamling og bevaring av bilder, gjenstander og liknende.
- Støtte til trykking av bilhistorisk stoff. (Særlige betingelser gjelder.)
- Støtte til foreninger som arbeider med bilhistorisk stoff. (Konkrete prosjekter.)
Historie om veibygging, landbrukskjøretøyer og lignende omfattes ikke av Bilhistoriestipendiet.
Bilhistoriestipendiet deles normalt i tre deler. Ved stor pågang av søkere, kan det bli snakk om fire-fem. Antallet deler og størrelsen på hver del, bestemmes etter samlet bedømmelse av søknader.
- Hva bør søknaden inneholde?
Foruten noen ord om søkeren (herunder navn, adresse og fødselsår), bør søknaden inneholde beskrivelse av arbeidet og forventede kostnader.
- Kan man sende søknaden som vanlig post?
Av både miljø- og ressurshensyn, foregår kommunikasjonen elektronisk. Vennligst ta kontakt hvis det er ønskelig å sende søknaden som vanlig post.
Søknadsfristen er 15. desember, mer om stipendiet finner duHER.