-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Fiesta blir voksen
Når Ford mot slutten av året lanserer sin nye Fiesta, forventes det at bilen har vokst opp. Ikke i størrelse, men i utførelse.
Ford har akkurat lansert sin heteste Fiesta noen gang, med 200 hester, men den er ikke mer enn en verdig avslutning på livssyklusen til en av de desidert beste småbilene på markedet.
For som vi ser av disse spionbildene er Ford kommet langt på vei i utviklingen av neste generasjon Fiesta.
Se for eksempel på baklyktene, en detalj som pleier å komme på plass sent i utviklingen av en modell. De ser produksjonsklare ut allerede.
Det er nok god grunn til å forvente et designspråk som ligger tett opp mot det Mondeo og S-Max har vist det siste året – men gjerne litt mer sporty. Smale, brede frontlykter og en strammere grill er elementer som har blitt typisk for Ford.
Kjøreopplevelsen vil derimot vris i litt motsatt retning, skal vi tro våre kilder.
Den nye Fiestaen skal bli mer komfortabel, og lesses med utstyr og funksjoner man normalt ikke vil forvente i småbil-klassen. En av grunnene til det er for å distansere Fiesta fra den enda mindre Ka – en glemt modell her i Norge, men som er høyaktuell i ny utgave i mange andre markeder.
Vi gleder oss i hvert fall til Fiesta blir kvitt det tungrodde multimedieanlegget. Inn kommer Sync 3 – systemet som introduseres på den nye Ford Edge til høsten.
Selv om Fiestaen skal forsøke å flytte seg litt opp i status, forblir den fysiske størrelsen på bilen så å si uendret. Noen millimeter her og der kan vi nok forvente oss, men ikke særlig mer.
Under panseret forventer vi et godt utvalg i EcoBoost-motorer – bensinmotorer med turbo – og en og annen dieselmotor. 1-literen fortsetter nok trofast videre, en motor vi har blitt glad i selv i storebror Focus.
Med effektuttak opp mot 140 hestekrefter, er det nesten som en «ST light»; full av moro.
Nye Ford Fiesta er ventet på markedet om et snaut år.