-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Fiesta blir voksen
Når Ford mot slutten av året lanserer sin nye Fiesta, forventes det at bilen har vokst opp. Ikke i størrelse, men i utførelse.
Ford har akkurat lansert sin heteste Fiesta noen gang, med 200 hester, men den er ikke mer enn en verdig avslutning på livssyklusen til en av de desidert beste småbilene på markedet.
For som vi ser av disse spionbildene er Ford kommet langt på vei i utviklingen av neste generasjon Fiesta.
Se for eksempel på baklyktene, en detalj som pleier å komme på plass sent i utviklingen av en modell. De ser produksjonsklare ut allerede.
Det er nok god grunn til å forvente et designspråk som ligger tett opp mot det Mondeo og S-Max har vist det siste året – men gjerne litt mer sporty. Smale, brede frontlykter og en strammere grill er elementer som har blitt typisk for Ford.
Kjøreopplevelsen vil derimot vris i litt motsatt retning, skal vi tro våre kilder.
Den nye Fiestaen skal bli mer komfortabel, og lesses med utstyr og funksjoner man normalt ikke vil forvente i småbil-klassen. En av grunnene til det er for å distansere Fiesta fra den enda mindre Ka – en glemt modell her i Norge, men som er høyaktuell i ny utgave i mange andre markeder.
Vi gleder oss i hvert fall til Fiesta blir kvitt det tungrodde multimedieanlegget. Inn kommer Sync 3 – systemet som introduseres på den nye Ford Edge til høsten.
Selv om Fiestaen skal forsøke å flytte seg litt opp i status, forblir den fysiske størrelsen på bilen så å si uendret. Noen millimeter her og der kan vi nok forvente oss, men ikke særlig mer.
Under panseret forventer vi et godt utvalg i EcoBoost-motorer – bensinmotorer med turbo – og en og annen dieselmotor. 1-literen fortsetter nok trofast videre, en motor vi har blitt glad i selv i storebror Focus.
Med effektuttak opp mot 140 hestekrefter, er det nesten som en «ST light»; full av moro.
Nye Ford Fiesta er ventet på markedet om et snaut år.