-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Et skikkelig Bugatti-mysterium
Av en eller annen grunn har det plutselig dukket opp to bildeserier som viser Bugattier vi ikke ante eksisterte. Er dette et ledd i å mørne oss for en ny Bugatti?
Det er ingen grunn til å tro at disse bildene ikke er offisielle. Det har vi en troverdig norsk kilde på.
Men vi har heller ikke et eneste holdepunkt for å tro noe som helst om hvorfor disse bildene plutselig dukker opp nå, bortsett fra at amerikanske Autoblog nylig intervjuet Bugattis designsjef.
Nå er kanskje ikke tegningen av den åpne bilen spesielt sensasjonell. Det var ikke unaturlig av designsjef Achim Anscheidt å leke seg med en åpen versjon av en åpen Veyron, med ganske mange preg som pekte fremover mot Divo.
Han arbeidet også med noe som het W16 Coupé internt. Den forble bare en idé og et sett renderinger. Dieselgate gjorde at Volkswagen måtte begrense seg og ikke boltre seg med for mange ekstravagante prosjekter.
Det var vel det som gjorde at den mest oppsiktsvekkende av disse avsløringene heller ikke ble noe av. Dette er imidlertid en bil som åpenbart kunne gjort Bugatti til en to-modell produsent.
Internt het denne Atlantic, oppkalt etter en av 30-årenes Bugattier. Den var helt klart ment å ligge litt under Chiron som skulle komme i 2016.
Selvfølgelig snakker vi luksus og eksklusiv. Men kanskje med måte?
Her snakker vi frontmotor, ikke mer enn V8 fra Audi, og åpenbart en rekke detaljer hentet fra delebingene til Volkswagen-gruppen.
Dørene som åpner skrått frem- og oppover ser ut som de også hører til standard-uttrykket fra VW. De er helt like de som fantes på 1-liters bilen XL-1.
De bildene som nå har dukket opp viser klart at her har vi en meget brukbar Grand Touring bil, med suveren bagasjeplass – noe helt annet enn ego-mobilene vi er vant til fra den kanten.
Bildene er så gode at det ikke er muligheter for at disse kan ha blitt «fotoshoppet».
Men som et absolutt bevis på at bilen var virkelig, og noe som gjør at vi i enda større grad kan spørre om hvorfor i all verden dette ikke ble noe av, er det vi fant på linkedIn siden til Erik Skoglund.
De av dere som har hengt med oss siden tidenes morgen har møtt ham på BilNorge.no, han jobber som designer på fremtidsprosjekter for VW Gruppen i Potsdam, og her har han et bilde av denne bilen og skriver «This was an awesome project. Happy to have been there!»
Men som sagt. En «lekkasje» som denne skjer ikke uten planlegging.
Så hva ligger bak?
Bugatti-sjef Stefan Winkelmann har for lengst lovet oss overraskelser i 2020. Er dette for å fortelle hva de allerede har vært innom når vi i løpet av året skal blendes av en ny skapning?
I så fall en dårlig idé. Dersom jeg blir servert en ny irrelevans, a la fjorårets Genève-spesial, la Voiture Noir eller Centodieci i august, kommer jeg i hvert fall til å spørre etter Atlantic.
Jeg kunne bare tenke meg en litt mer elegant grill.