-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
DACIA
Dacia er nok et ukjent bilmerke for de fleste nordmenn, selv om det finnes noen ytterst få (stort sett stasjonære) eksemplarer av dette rumenske bilmerket også her til lands. For selv om merket eksporteres til 20 land, utgjør ikke eksporten mer enn rundt 1,5% av den totale produksjonen (1998).
Etter hvert ble Dacias 1300-modell bygget i alle tenkelige karosserivarianter, men Renault 12 var hele tiden basis fram til 1996, da den hjemme-utviklede Dacia Nova med Peugeot 309-motorer dukket opp. I 1997 oversteg merkets produksjon 100.000 biler for første gang. Året etter overtok Renault fabrikken, samtidig som de hevdet at kvalitetskontrollene ble skjerpet. Og fortsatt produserer Dacia de gamle Renault 12-avleggerne ved siden av Nova-serien.
Dacia var fra år 105 til 272 navnet på en romersk provins mellom Donau og Karpatene, i det samme området av Romania som fabrikken ligger, derav bilmerkets navn. Og som et apropos, kaller Dacia-fabrikken sitt forsknings- og utviklingssenter CESAR.
Dacia-logoen er det samme som provinsens fylkesvåpen, et hvitkantet, blått skjold med navnet Dacia skrevet tvers over med hvite bokstaver. I forbindelse med lanseringen av den nye bilen, Solenza, ble logoen freshet opp våren 2003.
Dacia ble forsøksvis importert til Norge i 1983-84 av Norsk ARO AS, som i tillegg tok inn ARO-bilene som også var rumenske. Ingen av merkene slo an her i landet, på det meste (1987) var det 40 Dacia personbiler på norske skilter, da var aktivitetene rundt merket allerede avviklet. I tillegg skal det ha blitt solgt 66 Dacia pickuper totalt i Norge fra 1983 til 1989.