-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Gokart for de yngste
Denne helgen ble første samling for et kull på 30 unge Gokart førere arrangert på Rudskogen. Gokart for alle er parolen.
Nå er prosjektet kommet så langt at hjulene har begynt å rulle.
De første femten kartene er kjøpt inn, de 30 første deltakerne er påmeldt, og nå har alle fått lisens.
Får hjelp av coach
Deltakerne kjørte seg til lisens på Rudskogen der sikkerhet med flaggregler og kjøredisiplin var i sentrum. Barna får sågar hjelp av en mental coach dersom de møter på problemer eller syns de ikke får til ting.
Minst like viktig er det at ledsagerne (stort sett foreldre) måtte gå gjennom det obligatoriske ledsagerkurset for å få sin lisens.
(Jeg kan tenke meg mange andre barneidretter hvor ledsagerne hadde trengt både lisenskurs, lisens og der muligheten til å bli fratatt lisensen for kortere eller lenger tid hadde vært en realitet.)

Batterielektriske karter
Det er to uvanlige elementer ved dette nye opplegget.
Det ene er at det arrangeres som et «Arrive and Drive» opplegg. Du behøver ikke ha med deg annet enn drikkeflasken.
Når du kommer til løpet får du kjøredressen, hjelmen din og utstyret, og karten står klar, vedlikeholdt og fin.
Det andre er at de er batterielektriske.
Rotax som står bak de tekniske løsningene møtte mannsterke opp på Rudskogen for å legge til rette for en helt ny teknologi.
Denne satsingen på elektrisk motorsport er midt i blinken for FIA også – takorganisasjonen for verdens bilsport. De følger derfor denne norske pionerinnsatsen meget tett og er en av programmets ivrige supportere.
Nå er det hele i gang. Med tre treninger før sommerferien (den første på Rudskogen førstkommende lørdag, deretter på Varna og så Trøgstad). Så blir det tre løp til høsten.
Da har de i denne gruppen som vil fortsette kjørt seg opp til pro-klassen slik at et nytt kull er klare til å ta over.
Neste år skal det også kjøpes inn litt større karts for eldre barn. Samtidig skal det geografiske nedslagsfeltet utvides – årets satsing er begrenset til Østlandsområdet.
Hovedpoenger – er alle enige om – er å ha det moro. Men det er vel ingen som ikke også ønsker seg en solid rekruttering til andre grener innen norsk bilsport.
Du finner mer om bevegelsen på https://gokartforalle.no
