-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling

Volkswagen legger ned bruktbilplattformen Heycar
Omsetningsplattformen ble langt fra like populær som de etablerte kjempene.
Volkswagen Financial Services (VWFS) legger ned bruktbilplattformen Heycar, etter flere år med svake resultater.
Plattformen, som ble lansert i 2017 som en premiumutfordrer til Mobile.de og Autoscout24, skulle sørge for å ta kontroll over et voksende marked for digitale bruktbilkjøp og samtidig utfordre de etablerte aktørene.
Heycar omsetter nyere bruktbiler, solgt med garanti.
Plattformen legges ned i Tyskland midt i mai. Storbritannia følger etter noen uker senere, mens en eventuell avvikling i Frankrike fortsatt vurderes.
Avgjørelsen om å legge ned kommer etter flere år med svake resultater og store investeringer.
Ifølge Automobilwoche.de, som først omtalte saken, har VW investert minst 300 millioner euro (rundt 3,5 milliarder kroner) i Heycar – uten å klare å etablere seg som en reell konkurrent i markedet.
I starten lå Heycar an til å bli en suksess, og i 2018 kjøpte Daimler seg inn i virksomheten.
Nedleggelsen, som ble kjent denne uken, berører 126 ansatte, hvorav 26 i Tyskland. På det meste hadde selskapet rundt 450 ansatte.
VWFS oppgir at de har feilvurdert utviklingen i det digitale bilsalget og undervurdert markedsføringskostnadene. Også manglende forankring blant forhandlerne trekkes frem som en årsak til svake resultater.
Heycar klarte aldri å ta igjen konkurrentene i kjennskap eller trafikk.
I fjor brukte under 10 prosent av bilkjøperne plattformen, ifølge en studie fra Institut für Automobilwirtschaft.
Tallene for Mobile.de og Autoscout24 var henholdsvis 65 og 59 prosent, ifølge undersøkelsen.