-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Volkswagen legger ned bruktbilplattformen Heycar
Omsetningsplattformen ble langt fra like populær som de etablerte kjempene.
Volkswagen Financial Services (VWFS) legger ned bruktbilplattformen Heycar, etter flere år med svake resultater.
Plattformen, som ble lansert i 2017 som en premiumutfordrer til Mobile.de og Autoscout24, skulle sørge for å ta kontroll over et voksende marked for digitale bruktbilkjøp og samtidig utfordre de etablerte aktørene.
Heycar omsetter nyere bruktbiler, solgt med garanti.
Plattformen legges ned i Tyskland midt i mai. Storbritannia følger etter noen uker senere, mens en eventuell avvikling i Frankrike fortsatt vurderes.
Avgjørelsen om å legge ned kommer etter flere år med svake resultater og store investeringer.
Ifølge Automobilwoche.de, som først omtalte saken, har VW investert minst 300 millioner euro (rundt 3,5 milliarder kroner) i Heycar – uten å klare å etablere seg som en reell konkurrent i markedet.
I starten lå Heycar an til å bli en suksess, og i 2018 kjøpte Daimler seg inn i virksomheten.
Nedleggelsen, som ble kjent denne uken, berører 126 ansatte, hvorav 26 i Tyskland. På det meste hadde selskapet rundt 450 ansatte.
VWFS oppgir at de har feilvurdert utviklingen i det digitale bilsalget og undervurdert markedsføringskostnadene. Også manglende forankring blant forhandlerne trekkes frem som en årsak til svake resultater.
Heycar klarte aldri å ta igjen konkurrentene i kjennskap eller trafikk.
I fjor brukte under 10 prosent av bilkjøperne plattformen, ifølge en studie fra Institut für Automobilwirtschaft.
Tallene for Mobile.de og Autoscout24 var henholdsvis 65 og 59 prosent, ifølge undersøkelsen.