-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
1991: Renault Clio
Renault hadde lang tradisjon på moderne småbil. Michel Boué tegnet et utkast til den første Cinq allerede i 1967, selv om den ikke debuterte før i 1972. Før det hadde vi selvfølgelig både 4 CV, og Renault 4, men femmeren var innledningen til den moderne småbilalder hos Renault.

Da Clio var under utvikling var fremdeles Patrick Le Quement en av de virkelig talentfulle designerne hos Volkswagen, etter at han hadde jobbet mesteparten av sin karriere hos Ford. Da hadde Renault sitt tradisjonelle designsenter i Rueil, ledet av Patrick Juchet. Tre store prosjekter gikk samtidig, X54 som ble Safrane, X 56 som ble Laguna og X 57 som var Clio.
To av prosjektene gikk på skinner, men X54 gikk mot katastrofe, så Le Quement ble opprinnelig hentet for å redde den. Han kom til Renault sent i 1987, i begynnelsen av 1988 hadde han overtatt hele designavdelingen og navnet skiftet fra Renault Style til Renault Design Industrielle. I dag er hans avdeling fremdeles samlingspunkt for noen av de mest talentfulle designere i Europa og Renault er et av Europas mest designorienterte firmaer – uansett bransje.
Dette begynte altså i Clio-tiden, og burde alene være verd en belønning.
Selv synes jeg vel kanskje både de opprinnelige Femmeren, og Clio II hadde fortjent Årets bedre, men det er ikke noe særlig å krangle om. 2 millioner biler er med på å underbygge det.