-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
De franske
Vi har en lang liste med franske nobel-merker som alle var å finne på norsk registreringsstatistikk etter krigen, i tillegg til de mer kjente franske merkene.
- Berliet
- Delage
- Delahaye
- Hotchkiss
- Matford
- Rosengart
Simca eksisterte fra vi begynner denne historien og frem til 1977, for fra 1978 ble det hetende Talbot, et merke som vi heldigvis ikke finner spor av etter registreringsstatistikken for 1985. For dette var et av tidenes mer krampeaktige merkebyggingsforsøk.
Simca var opprinnelig Fiat-lisens i Frankrike, ble ganske selvstendig, kjøpt opp av Ford (som ikke hadde mer med Bugattis beste venn Mathis, og hans Matford å gjøre) og kom etterhånden inn under den europeiske delen av Chrysler, som i sin tur måtte gi opp og overlot showet til Peugeot, som da brukte det gamle franske adelsmerket Talbot på bilene.
I løpet av Simcas ca 30 år i denne historien klarte de 8,1 prosent av det samlede franske salget så langt, mens Talbot, gjennom sine snaue 10 år, ordnet 3,8%.
Og det får meg til å føle at vi kanskje skal begynne å se litt på epoker.
BILGENIET:
Det finnes for eksempel minst fem franske fabrikker som bygger såkalte mopedbiler. Klarer du å nevne tre av dem er du ganske god. Fire, og du er spesialist. Fem, og enten jukser du eller du husker hva du så på den siste Paris-utstillingen.