-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
HUMMER
Historien om Hummer går tilbake til 1970, da bilkonsernet American Motors Corporation (AMC) delte seg i en sivil og en militær divisjon. Den militære delen fikk navnet American Motors General Corporation (AMG).
Frøet til dagens Hummer var lagt. I juli 1979 tok AMG fatt på oppgaven, og 11 måneder senere sto prototypen klar for prøvekjøring. Nøyaktig et år etter, i juni 1981, mottok AMG en fase 1-ordre på flere prototyper med tanke på enda hardere tester. Bilene besto prøven og U.S.Army bestilte 55.000 HMMWVer for leveranse i 1985. Disse ble produsert i det som engang var navngjetne Studebakers hjemby, South Bend i Indiana.
Blant soldatene ble terrengbilen kalt Humvee, navnet Hummer, som vel best oversettes med brummer eller durer, dukket først opp da det ble besluttet å produsere bilen også for det sivile marked etter oppmerksomheten den fikk på TV under Gulfkrigen i 1990.
Den sivile modellen, Hummer H1, kom på markedet i 1992 og har blitt levert i fire versjoner. Salget oppfylte forventningene til tross for den høye prislappen og den relativt lave toppfarten på landevei, hovedsakelig grunnet bilens macho-appell som er tømret på både krigshistorikken, designet, dimensjonene og skyvehjelp fra visuelle råtasser som Arnold Scwarzenegger. Noen få ble også solgt i Norge, bl.a. gjennom Porsche-importøren.
Hummer har ikke noe egentlig emblem, annet enn en spesiell skrifttype som er like bred og kraftig som merkets modeller i seg selv. Et samarbeid mellom AMG og General Motors medførte at sistnevnte overtok en del rettigheter og resulterte i H2, en mer kompakt og volumorientert modell som ble presentert som konseptbil på Detroit-utstillingen 2000. Et annet resultat av GM-tiknytningen var at DaimlerChrysler, som overtok AMC som igjen inkluderte Jeep, protesterte mot Hummer-grillen: Den besto av 7 loddrette slisser, noe som også har vært Jeeps varemerke (i stedet for emblem) siden Jeep-oppstarten noen kriger før Gulfkrigen.