-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Dyster Japan-juli
Tilsynelatende var ikke juli-salget i Japan alt for trist. 367.902 personbiler betyr en nedgang på nesten 6 prosent, mens 159.584 mikrobiler var en nedgang på 0,1 prosent. Men 2 ekstra arbeidsdager i årets juli skulle gitt 7-8 prosent høyere salgstall, slik at den relative nedgangen er vesentlig større.
Personbilstatistikken forteller om 11. måned på rad med nedgang. 2,382 millioner biler så langt for heleåret er nesten 6 prosent nedgang. Alle fabrikkene bortsett fra en, hadde tilbakegang, og denne ene var ikke Honda, som ellers har kjørt et meget sterkt løp de siste 12 månedene. Men deres problem var at suksessmodellen Fit/Jazz ble lansert sist juli, og da skal det godt gjøres for en ganske vanlig lanseringsfri juli å hamle opp med akkurat den. Resultat: minus 10,8%
Markedsleder Toyota måtte tåle 4,2 prosent tilbakegang – de har vel heller ikke lansert noe nytt på et par uker nå. Det har derimot Nissan – ny March/Micra og ny Elgrand minivan. Slikt hjelper i Japan, opp 2,9 prosent.
Mitsubishi har fremdeles meget å kjempe mot – gamle skandaler ny flunkende nye kvalitetsbekymmer: hele 32,4 prosent tilbake, fra et utgangspunkt som i seg selv var ganske lavt. Og fra Mazda hørte vi også minus, nesten 7 prosent baklengs var det der på tross av nye Mazda6.
Les også:
Ferske juli-tall for USA
Ferske juli-tall for Korea