-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Mazdas andre 3er konsept
Mazda som stilte med sin MX-Sportif i Geneve kommer med enda et 3-basert konsept nå. Samtidig med at Mazda3 blir offisielt vist i Frankfurt kommer lille Kusabi til å stå ved siden av.
Oppskriften er beskrevet som en liten, lettvekts, sportsbil – dieseldrevet for sikkerhets skyld, for riktig å indikere at nå er de på plass med slike motorer også, der de har vært nesten blanke før.
Det er heller ikke sagt noe om hvem som har designet denne, men mye tyder på at den kommer fra Japan og ikke fra Europa-studioet. Navnet er også helt japansk og skal visstnok bety både kile og bane veien for noe som er nytt. Og det er vel forholdsvis nytt at man tenker gjennomført sportscoupé for noe som er såpass lite, og så attpåtil putter en diesel nedi. Men allikevel ikke mer sportsbil-tankegang enn at bakluka og bagasjerommet nesten overgår den nye E-Klasse stasjonsvognen i praktiske hjelpemidler og innretninger.
Å si noe om design på basis av slike skisser er alltid vanskelig, men det er helt klart at et stort hjul i hvert hjørne er et klart tema, de blir attpå til fremhevet av kraftige skjermbuer. Kilepreget fra A-stolpen og bakover er også ganske klart, ikke minst på grunn av bakrutas utforming.
Det kan godt være at denne blir en av de mer spennende konseptene i Frankfurt, men i motsetning til MX-Sportif venter vi foreløpig ikke å se noe tilsvarende i produksjon om et halvt år. Men man vet jo aldri....