-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny småbil fra Kia
Foreløpig heter Kias nye småbil bare SA. A, for A-segment og S som prosjektnavn. Den skal debutere i Frankfurt, og er et nytt bidrag til krigen om Europa-kundene.
Vi får ikke vite hva den skal hete før debuten i Frankfurt, men allerede nå slippes det et bilde og noen få informasjoner.
Det fortelles imidlertid ikke at den er basert på Hyundai Atos, men det ville være merkelig om den ikke var det. Litt rart er det kanskje også at dette er en Kia som verken skal bygges av Kia eller storesøster Hyundai, her er det noe som heter Donghee Auto som skal montere bilen på vegne av Kia.
Vi får vite om motorer på 1 eller 1,1 liter, om fem trinns manuell og utslipp på 130 eller 152 g/km og 14 eller 15 tommers hjul og om en lengde under 3,5 meter. Det er åpenbart at Kia ønsker å oppnå noe av USA-effekten her i Europa med denne: der borte er nemlig kundenes snittalder et sted mellom 18 og 25 år. Men som Kia-sjef Yong-hwan Kim sier: "selv om denne bilen er skreddersydd for livsstilen til den yngre generasjonen, vet også vi at vi kan ikke fortelle ungdommen hva den skal gjøre. De folkene bestemmer selv. Hvis vi skal ha noen suksess der må vi tilby dem en meget bra bil til en pris de kan ha råd til". Underforstått: det er her du finner SA.
Produksjonsplanene sier 150.000 enheter i året. 60.000 av dem skal til Europa.